Fredagstrött

Igår åkte vi till Skara sommarland. Farmor tog ledigt från jobbet så vi kunde lämna Lukas där. Känns tråkigt att vi åkte utan honom men å andra sidan så fick han inte åka en enda karusell där borta. Samt att det är svårare i badlandet eftersom han är så liten. Så vi gjorde rätt i att inte ta med honom. Han hade en härlig dag hos farmor. barnen var nöjda. Vi åkte karuseller och i den första försvann allt mitt smink. Kim ifrågasatte varför jag ens sminkade mig på morgonen när vi skulle åka iväg. Fick en hel våg över mig och allt, jag menar allt smink satt sen i ansiktet och på min vita klänning. Sen gick vi till badlandet och badade i timmar. Såg ut som russin efteråt. Men det var riktigt skoj. Felix simmade bra överallt och Alice hade puffar på sig och var med på djupt vatten hon med. Det roligaste för Kim och alla andra som såg var när jag fastnade i ett vågsvall. Lade mig i början av bassängen och vågorna slog så hårt så badkläderna åkte av mig och jag kom ingenstans på en lång stund. Strandad val! Vet inte varför vi aldrig varit i Skara med kidsen när det ligger så nära som det gör. Är ju ofta i Mariestad eftersom Kims familj bor där. Därifrån är det ju bara fyra mil. Blir en fortsatt årlig tradition från nu. Idag är jag riktigt trött faktiskt. Tar på krafterna att gå på nöjesfält. Men trotsade tröttheten och städade, tvättade, hängde tvätt, lagade mat. Dagarna går i ett. Känns inte som att jag gör annat än att städa, tvätta och laga mat. Men idag åkte Kim till Karlstad i vanlig ordning. Så jag lade ner tankarna på att göra en "bra" lunch. Stekte bacon och kokade snabbisar och gjorde en enkel pastasås. Det är ju inte så att ungarna tackar en för att man anstränger sig extra precis. Snarare tvärtom. Back to basics! Skönt när man kan göra det enkelt för sig. Lagar alltid både lunch och middag på dagarna så det är skönt om man kan göra det enkelt för dig ibland (eller ofta oxå för den delen). Barnen bråkar en hel del just nu och tyvärr så blir det rätt tröttsamt faktiskt. Men jag ska ändra inställning för då blir allt lättare. De är fantastiska, men ibland blir man faktiskt trött. Jag har varit mamma sen jag var 21, jag har rätt att känna mig trött ibland. Man är inte mer än mänsklig. Sen kom Felix och hans kompis hit och frågade om kompisen fick sova här. Nu går de och planerar kvällen och gör lekar till syskonen. Och de är så jäkla söta så man vill rulla dem i cocos och käka upp dem. Längtar dock efter min man. Honom skulle jag oxå kunna rulla i cocos han är så jävla fantastiskt och fin så hjärtat hoppar i bröstet på mig. Efter 15 år! Halva mitt liv med den snubben. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0