Sju års olycka!?

Om vi ska vara ärliga så kan jag väl tala om att den här dagen inte började så himla bra. Men det var bara mitt eget fel. Kom hem i fredags och var fruktansvärt trött och kände mig som en utskiten äppelmos. Fick inte sova sen på natten för Lukas vaknade halv fem och kom till oss och jag somnade inte heller om. Samma sak nästa natt. Lukas vaknar mitt i natten. Så imorse när jag pallrade mig upp var jag helt slut. Barnen bråkade som bara den med varandra. Jag går på toan och är måttligt irriterad och smäller igen dörren för hårt. Vad händer då? Jo hela våran spegelvägg brevid badrumsdörren ramlar ner i golvet. Jag ska på hedersord aldrig mer smälla i en dörr! Nästan så jag förtjänar sju års olycka nu! Passade på att dammsuga och moppa hela huset när jag ändå behövde få bort allt glas. Kände att jag bara behövde vara sen under dagen. Planen var att ta det mycket lugnt. Jag ska inte skylla ifrån mig. Men ibland blir det för mycket. Tror bara jag är sliten, men det är inget som ska bita sig fast. Sen har har jag massa i min omgivning som mår dåligt. En nära släkting som har det jättejobbigt och det är jobbigt att se. Och en bekant som alltid ska snacka och prata och älta alla sina problem. Jag har ställt upp så gott jag kan och lyssnar gärna. Men när man inte ens kan logga in på Fejjan utan att bli bombarderad och måste sitta och chatta en timme om alla hennes problem. Och jobba hårt och ta hand om sin familj på bästa sätt. Huset är alltid fullt med barn. Mat, städ, plock, konfliktlösning hela jävla dagarna i ända. Man blir sliten vare sig man vill det eller inte. Men dagen blev okej ändå. Åt en god frukost i ett städat hem. Sen var jag hemma med familjen. Barnen lekte och badade i poolen. Mamma kom förbi på en fika. Sen badade jag och duschade barn och ja det var en normal söndag liksom. Och Kimpa är världens bästa. "Det var väl onödigt" sa han när spegeln gick i golvet. Ja det var det, men det var inte meningen alls som sagt. Nu behöver vi en ny spegel. Nån som har nåt tips på nån snygg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0