Jul 2012

Det blev en god jul! På julafton var vi hemma, mamma kom över. Vi började med att se på sista avsnittet av kalendern tillsammans på morgonen. Eller egentligen började dagen med att Alice kom upp och morgonkissade klockan fem och satt där inne och skrålade att det var Jesus födelsedag idag! Sen förberedde jag maten och vi åt, såg på Kalle och sen kom tomten. Detta året var det jag som agerade tomte. Jag gjorde inget superjobb kan jag tala om. Krävs bättre maskering när barnen börjar bli stora. Felix visste att det skulle vara jag, Alice frågade tomten om det var säkert att det inte var hennes mamma. Lukas köpte hela paketet och tog emot en av tomtens säckar, men så är han knappt tre också. Barnen var nöjda med sina klappar och Lukas lekte så med sina playmobilepirater så han inte ens hade tid att gå och sova.
 
Dagen efter kom Kims familj eftersom Felix var smittfri och svågern jobbar varje dag fram till nyår bortsett från igår då. Då  blev det ännu mer julmat och ännu fler klappar. Barnen fick en massa fina grejer och det märks att Felix börjar bli stor. Han fick nästan 1200 i kontanter så han var mer än nöjd. På kvällen ringde vi in mamma som barnvakt och åkte och såg på The hobbit. Fick biocheckar i julklapp så det passade extra bra.
 
Idag tog vi en lugn dag sen knallade vi iväg till mamma på middag. När vi skulle åka hem fick Lukas utbrottet Allan. Han lekte med brorsans gamla lego och skulle inte med hem. Han skulle stanna hos mormor. Kim bar in honom i bilen och han grät ända tills vi kom hem. Han har börjat med att protestera när han ska gå och sova med. Han ska minsann inte gå och sova haha gulligt med lite trots.Alice snodde med sig mina gamla docksåpsmöbler hem och var i sjunde himlen. Ful rosa plyschsoffa liksom. Ändå har hon fått en massa nya som hon knappt bryr sig om. Roligt hur det fungerar det där med barn.
 
Det är annars rätt så lugnt och gott här hemma. Vi umgås, myser, busar och skrattar massvis tillsammans. Precis vad vi behöver känner jag. För nån vecka sen tyckte jag att det var rätt så segt. Kände mig irriterad och både jag och Kim gnällde en del på varandra. Men sen åkte vi och julhandlade utan kidsen och då var det som att all energi kom tillbaka. Låter som skryt men vi har verkligen roligt tillsammans och barnen är så tillfreds och ja det är mysigt att bara vara! Det behöver man verkligen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

vad mysigt det låter, jag kommer med mitt standard ord. Härligt!!!

Svar: Haha ja jag använder också härligt ofta. Men det är bra för det är ju just härligt!
mariia

2012-12-27 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0