Barnakuten

Dagen slutade med att jag ringde hem Kim och även mamma som barnvakt. Sen åkte vi till barnakuten med Alice. När vi kom dit så blev dem irriterade på oss eftersom de inte visste att vi skulle komma. Men hon på vc hade sagt att det inte fanns någon tid och hon ville att vi skulle åka in med henne. Jag trodde inte på nåt bakteriellt utan var mest orolig över att hon var så slapp och vägrade dricka. De tog massa prover och hon slickade på en piggelin och drack två klunkar från en festis. Efteråt åkte vi till Toys r´us så hon fick välja en leksak för att hon varit så duktig hos läkaren. Sen ville hon ha mat så vi åkte till Ikea, hon åt en sked mos och drack en klunk från min läsk. Vi shoppade ramar, ett avgassystem och ny termometer och lite på kvantum. Sen hem med henne. Trugade i henne en halv mugg med vatten. Vi måste ju som sagt få i henne vätska. Förut så hade hon 40 graders feber trots supp. Jag hoppas och tror att hon mår lite bättre imorgon.

Själv mår jag inte så bra jag heller. Har fått det Alice har. Har ont i kroppen, är trött och hostar och det värker i luftrören och bröstet. Men det går bra, men känner mig inte helt pepp på att börja jobba på torsdag. Men det ska nog gå bra det med.

Nu ska jag stupa i säng, blir nog Greys och kanske även lite BB.

Kommentarer
Postat av: 4-barnsmorsan från himmelohelvete

Krya på er <3

2012-02-29 @ 09:32:38
URL: http://www.himmelohelvete.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0