Corps

Nu kommer det nog att klagas en hel del bara så att ni vet! Trodde att allt var på väg mot det normala igen. Men igår kom Alice upp vid ett på natten och lade spyan Arne i hallen. Jag tog hand om henne och Kim tog spyan sen fick hon komma in och sova brevid mig medans Kim tog soffan. Hon fortsatte givetvis att kräkas resten av natten precis som sist (för två veckor sen). Sista spyan kom 5.15 och då ställde jag bara ner hinken. Jag var så trött och visste att min klocka skulle ringa vid sex. Tror jag somnade en timme eller så efter ett. Gick faktiskt bra att jobba men när jag kom hem var jag som ett utskitet äppelmos.

Alice fortsatte att kräkas på dagen fram till lunch. Nu på kvällen när jag kom hem så fick hon i sig en halv våffla iaf. Hon hade en macka som hon tagit nått bett på här och var. Plötsligt blev det väldigt tyst i huset och i våran säng fann vi lillebror snaskandes för glatta livet. Sen får Kim ont i magen och tar en av sina morfintabletter som han har. Efter ett tag blir det värre och han blir svimfärdig av smärta. Men nu ligger han och jag tror att det är bättre och han lär sova tills imorgon. Jag ska oxå lägga mig snart, öppning imorgon vilket innebär att klockan ringer fem.

Har avbokat boendet i Gbg. Åker vi inte så kommer Felix klara sig men avbokar vi inte lär han bli sjuk. Så vi skjuter upp det en helg och hoppas att skiten är borta på riktigt då. Trött på detta nu!

Nån som har nåt kul att berätta? Roa mig lite i dessa trista magsjuketider? ;)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag kan ju roa dig med att jag hämtade hem bilen från Uppsala igår, den går kanon! Vi har sagt upp lägenheten idag, får nyckeln till den nya den 1/3. Inte riktigt klart med jobbet än, när jag ska börja, men det är på g. Har ställt Lucas i dagiskö där uppe idag. Livet ser för en gångs skull ljust ut! Sköt om er, och hoppas att det inte blir mer magsjuka nu. Kram

2012-01-30 @ 21:17:19
Postat av: Maria

Åh va roligt att höra! Äntligen har ni lite medvind i livet. Underbart! Kram på dig och stort lycka till!

2012-01-31 @ 10:30:21
Postat av: Sara

Hela familjen kanske skulle behöva gå på en penicillinkur? verkar vara någon bakterie som ni kanske smittar varandra med? Lycka till och hoppas att ni får vara friska och glada snart :)

2012-01-31 @ 19:43:03
Postat av: Maria

Ja det kanske vore nåt! Tack så mycket! Det blir nog snart bättre. :)

2012-01-31 @ 20:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0