Nattsudd

Borde egentligen sova, istället sitter jag här och spelar hög musik. Resten av huset sover, men jag har totalt vänt på dygnet så det går liksom inte. Jag är inte trött på kvällarna. Får börja pallra mig upp tidigare så jag hinner bli trött tills kvällen kommer. Har legat och vridit och vänt på mig senaste kvällarna/nätterna.

Idag har Tina varit här och innan hon kom dammsög jag och bakade en paj. I vanlig ordning hade hon önskat korvstroganoff så det fick hon såklart, hon hade köpt med ingredienser och grönsaker så vi fick oss en god lunch. Efter maten såg vi på Pippi på de sju haven med Felix och Alice och Lukas han sov middag. Sen fikade vi och spelade kort innan hon åkte hem vid sex då blev det kvällsmat, plock, läggning av barn och sen tv hela kvällen. Och nu sitter jag här!

Har haft en bra dag. Ungarna älskar när Tina kommer. De bråkade om henne redan innan hon hunnit komma. Till och med Lukas sa "Min Tina". Tina fick att göra om man säger så. Alice är i nån form av kris igen. Pappa får inte ta i henne, eller sitta brevid eller nånting. Här om dagen sa hon att hon ville att sopbilen skulle komma och slänga pappa för att hon inte längre behövde honom. Jag vet inte om det grundar sig i att jag jobbat så mycket för lika avvisande som hon är mot pappa lika klängig är hon på mig. Ska jag någonstans så gråter hon och säger men jag äääälskar ju dig! Jag vill ha dig! Kim står ut, det går ju över det vet vi ju.

Fleeze är lite skadad med. Han har slagits en del med en bondkatt som hänger på våran gård sista tiden. Nu har han något som jag tror är en stor varböld ovanför ögat. Det såg ut att gå åt det bättre men nu såg det illa ut igen och det är en riktigt stor knöl och hela ögonlocket är svullet. Gissar på att han skulle behöva en kortisonspruta så det kan dräneras och sen antibiotika. Ska ringa veterinären imorgon så får vi se vad vi kan hitta på. Svårt att hinna dit och Kim har ingen som helst komp att ta ut och ska vara ledig en del för sjukhusbesök närmsta tiden. Det får lösa sig på något vis, så ska han ju inte ha det lille kissevännen.

Nu ska jag försöka mig på detta med sömn igen tror jag bestämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0