Söndagstrött

Är lite trött faktiskt. Har haft fem barn här mer eller mindre hela dagen. Det går i ett kan man säga. Roat oss med att leka, bada i poolen och varit och spelat minigolf. Kim har jobbat med elen. Nu sover de minsta och Kim och Felix är och fiskar med grannen och hans son. Annars har vi hängt mycket med brorsan och hans familj. Vi har grillat massvis och barnen har lekt. Igår hade vi även grannen och hans son på grillat och jordgubbar och grädde till efterrätt. Han har bara ett barn och sa att han blev alldeles svett av att se vad mycket jobb det var att ha fler barn dessutom små. Här går det ju på ren rutin. Önskar att man kunde tackla alla krav och allt tjat med ett leende varje dag men riktigt så funkar det ju inte. Var ju och spelade minigolf på supermysiga brölösa här i byn. Alice hade en kompis med sig och de lekte mest, Lukas lyckades trycka in Alice vattenflaska långt in i ett rör till en av banorna. Även fast man vakar över de noga så hinner de med rackartyg. När vi kom hem hade han poopat ner sig och tjejerna röjde och Felix och hans kompis stod och väntade och tjatade om att få hoppa i poolen. De fick bada en stund medans jag rensade poolen. Jisses vad björkfrön det kommer i den hela tiden (inte konstigt då den står vid en stor björk). Sen gick jag in och kirrade middag medans strömmen var på igen. Alice grät och krånglade så hon fick och ville krypa ner i sängen. Är riktigt skönt med lite lugn och ro en kväll. Imorgon ska jag jobba igen. Sen blir det fest på lördagen. Annars inga planer. Synd att det inte verkar bli nån sommar. Kalla mig negativ om ni vill men det känns inte som att det kommer att bli något ihållande högtryck. Solen är värmen men det är ingen genuin värme och vindarna känns som höstvindar. Lukas var ute och sprang efter tjejerna förut. Försökte ta honom men han sprang vidare för att sen vända sig om och säga okej du får en puss. Fick även en kram. Sa att jag älskade honom och han spran och ropade "jag älskar dig osså mamma". Mitt lilla gryn, han är så fantastisk och så rolig. Brorsan är galen i honom. De åkte hem idag förresten. Men vi har fått umgås med dem i två veckor. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0