Nationaldagen!

Idag firade vi Sveriges nationaldag med att åka ner på Visnumskilsdagen nere på landet. Svärfamiljen hakade på dem med. Vi åt hamburgare, fikade, körde femkamp, klappade kanin och kycklingar och barnen hoppade i en stor hoppborg och blev ansiktsmålade. Felix hade en massa kompisar där som han sprang runt med. Jag blev tillfälligt övervakare över hoppborgen en timme. Det gick bra förutom att borgen kollapsade en gång. Jag hörde att det blev tyst och förstod att den inte pumpade in luft längre. Blev lite småpanik men vi drog ut barnen som var kvar därinne. Barnen tyckte bara att det var kul dem!

Sen var jag med i en dragkamp, men vi förlorade båda gångerna tyvärr. Men de kvinnorna vi tävlade emot var riktigt starka bondmoror så vinsten var deras och den förtjänade de.

Sen åkte vi hem och stekte raggmunk och fläsk som är min sambos favoriträtt (intresseklubben antecknar förstår jag). Nu ligger barnen och det är dags för Snickaren och Greys. Sen jobb i två dagar och sen helg igen. Ain´t it sweet!?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0