Resten av helgen

Blev okej den med. Igår åkte Kim hem till mamma och röjde. Pga diverse händelser så kunde jag inte sluta upp där förens klockan fyra typ. Då tog jag Lukas i vagnen och knallade iväg. Både Felix och Alice lekte hos varsin kompis. När jag kom in i huset blev jag alldeles tårögd. Vilket jäkla arbete han lagt ner min man. Han är världens finaste och bästa han! Morsan var mycket nöjd! Tidigt imorse vaknade vi av att Alice skrek i sin säng. Gå härifrån skrek hon argt, sen skrek hon att hon kräktes. Det gjorde hon mycket riktigt. Vi sanerade, satte på tvättmaskinen och tog med henne till oss. Vi somnade om strax efter fem. Idag har det varit riktigt lungt. Hon kräktes bara en gång hon med. Men har varit låg och trött idag givetvis. Dessutom har hon en massa små röda prickar runt munnen som vi funderar över. Hade en lung dag idag. Jag bakade ännu mera cupcakes och Kim klippte gräset och tvättmaskinen och tumlaren gick varma hela dagen. Nu på kvällen när vi lade Lukas med vällingflaskan så började han tokgrina och jag fattade direkt. Jag spillde hela grät han, men han hade ju kräkts en massa och sen kom det mer. Han hade spyor från topp till tå. Bar in honom in duschen medans Kim sanerade sängen. Nu ligger han inne i våran säng. Låg brevid honom tills han somnade. Nu håller vi tummarna för att han bara kräks en gång han med! Var på ett sätt bra att han fick det redan nu. Kim ska ändå vabba för Alice imorgon och det är lika bra att ha det överstökat. Skitsjuka, men en mild variant denna gång som tur är. Har inga som helst planer för veckan förutom att jag ska jobba hela veckan. Kommer inte hinna med så mycket mer i vanlig ordning. Igår hade jag en sån dag då jag kände mig otillräcklig. Alla saker man måste göra avlöser varandra. Tiden räcker inte till och man känner ständigt en jäkla stress. Ringde till min vapendragare Linda. Kände på mig att jag skulle få stöd där och mycket riktigt. Hon kände precis likadant. Press, krav och ständigt dåligt samvete. Allt hon sa kände jag igen mig i. Var skönt att få gnälla av sig lite. Jag älskar mitt liv och jag älskar när det är fullt ös och stundtals är det verkligen just så. Ibland blir det lite för mycket helt enkelt. Nu ska jag avlösa min man vid tv:n. Eftersom lilleman sover inne i vårat rum så har vi bara en tv och då delar vi på den och ser ett avsnitt var. Sen blir det att krypa ner brevid min lille korv. klockan ringer en bra bit innan sex imorgon. Hoppas ni haft en bra midsommarhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0