Tisdag

Gick upp tidigt imorse för att göra mig iordning. Hade en stark känsla av att jag skulle bli utringd på jobb och minsann blev jag det. Barnen var vakna men kan inte äta direkt när de vaknat så de fick i sig ett varsitt bett på en smörgås och en halv mugg oboý. Sen fick jag jaga iväg dem till förskolan. Ja jag lär inte få nåt mama of the year award om man säger så :( Men det gick bra ändå. Men man får stressa en del mellan varven om man säger så.

Efter jobbet knallade jag ner på stan för att införskaffa ett nytt regnställ till Lukas. Både Lukas och Alice regnkläder har försvunnit från förskolan. Lite trist, men vad gör man. Fick tag i ett för 500 kronor, som hittat (eller inte). Men jag lägger gärna pengar på kläder så jag ska inte gnälla.

Åkte och hämtade barnen och medans jag var där och pratade med personalen så var det ett barn som slog en bandyklubba i huvudet på Alice. Jag tröstade henne medans en i personalen pratade med barnet i fråga. Eftersom jag jobbar som pedagog så ser jag sånt här dagligen men så här i efterhand blir jag faktiskt förbannad. Skulle bli lika förbannad om det inte var mitt barn eller om det var mitt barn som gjorde så här mot ett annat barn. Barn är ibland väldigt elaka mot varandra och det är så tråkigt och jobbigt att se tycker jag.

Kim drog till Karlstad efter jobbet och jag sms:ade honom en inköpslista i vanlig ordning. Han ringde sen för att dubbelkolla om han verkligen skulle köpa en fläckborttagningsspray eftersom han köpte en för en vecka sen. MEN den är redan slut kan jag tala om. Jag har fått nån form av fläckmani tror jag. Jag förbehandlar alla fläckar i de kläder som jag kör i 40 tvätt. Då tar flaskorna slut fort. Jag hatar fläckar! Men jag hatar när fläckjävlarna inte går bort ännu mer. Här om dagen var barnens förskola i skogen. Personalen lät barnen kladda fritt i en halvt uttorkad bäck vilket resulterade i att ungarna kom hem bruna från topp till tå. Trots massa förbehandling så blev inte Lukas byxor rena :( Det är det här som är det värsta i den här kråksången. Jag vill inte ha slit och slängkläder på förskolan (inte för att barnen är uppklädda till tänderna heller för den delen). Men jag gillar att köpa fina kläder till dem och finns det sen bestående fläckar på dem blir jag så trött helt enkelt. Och det är trist att tvätta eftersom det tar sån tid innan jag ens kan slänga in kläderna i maskinen. Nån som har nåt bra tips? På spray, tvättmedel eller annat så tages det tacksamt emot!

Nu ska jag påbörja läggning av små människor, sen blir det serie i sängen!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker att Euroshopper har överlägset bästa tvättmedlet och att Finish maskindiskmedel är bäst. Vet inte hur tvättmedlet fungerar mot fläckar men har för mig att de vann test i Råd & Rön så det kan ju vara värt att prova...

2012-06-12 @ 20:51:34
Postat av: Maria

Aha, då ska jag genast testa den. Har läst några tester och det var en del som fick väldigt bra betyg. Men alla skrev att de klarade fett och choklad vilket jag anser vara ren bullshit!

2012-06-14 @ 20:44:58
URL: http://mariia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0