Kalaslördag

Igår hade vi kalas för Felix. Kims familj och Tina kom hit och vi fikade och Felix fick en massa bra presenter. Sen drog han iväg till en kompis eftersom de redan på morgonen bestämt att han skulle sova över där. Han är fortfarande inte hemma, ska nog ringa och be honom komma hem och krama mig snart.

Tina stannade kvar och jag ringde in mamma som barnvakt. Sen lade vi barnen och åkte till karlstad. Först käkade vi och sen gick vi på bio. Blev Dark shadows med Depp. Filmen var helt okej, men jag somnade en sväng i mitten. Otroligt jag vet, men jag var helt slut efter dagens kalasande och alla höga ljud. Kim tycker att jag är galen som somnar på en bio, han tycker nog att hans pengar var bortkastade haha. Ikväll ska han gå på bio igen, denna gången själv. Jag ska se bb live jag eller bb finalen kanske man ska säga. Följde det förut men har inte sett ett avsnitt på fyra veckor nu. Har inte haft tid och prioriterat annat. Men finalen ska jag givetvis se.

Idag är det lugnt här på Bläckhornet. Kimpa byter slangar och rör i husvagnen för imorgon bär det iväg på skolläger. Det sista ever! I höst lägger de ner Felix skola och en epok går i graven. Vi har en massa trevliga traditioner och familjerna känner varandra. Alla familjer i Felix klass grillar tillsammans på skolavslutningen bara en sån sak. Blir ju inte samma sak på en så stor skola som Djurgårdsskolan. Men det blir nog bra ändå, det får vi tro. Vädret ser inte ut att bli det bästa men det är så mysigt där nere.

Däldenäs 2010:












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0