Söndag på Bläckhornet

Sitter och väntar in mina gäster. Så passar på att slänga in några rader här medans jag väntar. Idag kommer Charlie och Linda hit och Lindas barn med skulle jag tro. Helgen har varit lugn. Har städat, plockat och diskat en hel del. Har haft stopp i rören i köket så diskmaskinen har varit tagen ur tjänst. Kim har krånglat och fixat och till slut fick han bort proppen. Han tog in högtryckstvätten och blåste på. Tur man inte behöver handdiska jämt kan jag säga.

Idag har vi varit på Maxi för att fylla på skåpen. Igår var vi bara hemma och på kvällen sen så kom Kims familj hit med semlor. I veckan har jag lunchat med Jeanette och fikat hemma hos Mia. Och nu kommer snart två till golden ladies. Skönt när man hinner med lite umgänge med mellan varven. Fördelen med att jobba deltid. Men jag föredrar pengarna i heltid måste jag säga. ¨

Jag är lite slösaktig med pengar måste jag säga. Har alltid varit. Jag kan inte hålla i pengar men jag har iaf börjat spara mer nu sista tiden hör och häpna. Har pratat matkonto med mina närmaste sista tiden. Folk verkar spara in mycket pengar på mat och våra konton skjuter i höjden tycker jag. Alla säger att de klarar sig på 1000 i veckan. Det skulle vi väl också kunna om vi verkligen försökte. Men då måste man ju planera alla middagar. En kompis berättade att hon lade 1000 kronor i fyra olika kuvert och sen använde de det till mat och blev det nåt över tog man det till helgens gotte i form av middagar och snacks. Jag ska utmana mig själv att försöka kunna hålla tusen kronor i veckan i mat bara för skojs skull. Men jag tänker inte avancera och lägga dem i några kuvert. Men det kommer nog inte gå. Jag älskar att köpa bra lite dyrare mat. Skulle aldrig få för mig att köpa ica basic (f.d euroshopper om nån missat det). Sen när jag köper färdig vegetarisk mat så går det ju en del pengar med. Men det är riktigt onödigt att kika in på Ica fem ggr per vecka och bränna pengar på mat som blir liggandes i frysen liksom.

Jag skriver om viktiga ämnen idag känner jag (inte). Har inte mycket mer smaskigt att komma med. Felix är ute och cyklar och de andra två leker inne. Alice väntar på gästerna säger hon. Imorse blev Lukas arg på mig. Pekade på mig och sa "du är dum". Han älskar när jag sminkar mig och vill ta allt smink och leka med och det är inte så populärt. Idag blev han svart på händerna och det slutade med att jag var dum.

Nu ska jag vispa ihop lite sås till pajen. Eftermiddagen bjuder på umgänge och kvällen på BB. I´m a loser baby so why don´t you kill me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0