Den blomstertid nu kommer

Det är inte mycket jag är bra på men blommor är jag bra på. Åtminstonde orkideér. Förut hade jag ett stort intresse för blommor och växter men när vi flyttade till huset så dog det ut. Men nu är det här igen, men det är framför allt just orkideér jag gillar. Jag fick två när jag fyllde trettio i somras och de har blommat nonstop sen dess. En av dem tappade alla blommor men det kom nya knoppar direkt. Nu har den ena skrumpnat ihop längst ut på ena stängeln och det var tråkigt. Men då såg Kim att den sköt nya skott. Det gjorde den brevid med. Det kom nya stänglar i en grenklyka, superkul! Tappar den blommor så kommer det nya hela tiden. Funderar skarpt på att byta ut alla husets blommor mot orkideér, åtminstonde de flesta av dem.


Ny stängel


Skott på g....


Det här är en mycket svårare sort, men det kommer nytt på den med


På den här har stänglarna dött totalt men se det kommer nya blad. Men den kostade 50 kronor på marknaden och har inte hållit nån hög kvalitet direkt.


Min badrumsblomma. Den ser lite blekt ut men den mår bra och den växer massvis den med.


En kaktus som jag älskar! Har tre sådana. Började med att vi tog en stickling när vi flyttade hit och den tog sig och sen tog vi fler men det här är orginalet. Älskar blommorna som kommer då och då.

Snart är det dags för uteblommor men där är Kim den som styr och sköter. Ett år tog vi frön från våra döende tagetes och sparade ett år och sen tog de sig och blev så här fina






Ska bli kul att se hur många av rosorna som överlevt vintern. Gör mig inte så mycket om de dött, för då kan jag köpa nya. Var inte lika nöjd med förra årets som inte var lika fina som dessa. Året innan stendog allihop, men det var en hård vinter med. I år har det ju varit väldigt milt. Jag älskar rosor! Finns inget som kommer i närheten i skönhet. Ska genast kolla in Hortogreen.

Nu ska jag lägga en sur lillkille. Trotset börjar märkas av. "Jag hatar Fleeze" sa han idag och jag gillar inte Fleeze. På dagis hade han sagt att han hade en idé samt sagt åt ett barn att man minsann åt med gaffeln och inte med fingrarna. Han är bra söt, men förhållandevis sur som citron ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

det är roligt med blommor. Jag älskar också orkidéer men de trivs inte så bra här av någon anledning=)

2012-03-20 @ 12:11:42
Postat av: Maria

Visst är det! En härlig säsong går oss till mötes

2012-03-22 @ 22:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0