Just hanging

Gick upp tidigt imorse och duschade och sminkade mig ifall jag skulle bli inringd på jobb, men telefonen har aldrig varit tystare. Men på ett sätt gör det inget. När jag gick in till Lukas imorse och han återigen började prata om sin nya rullgardin han fått så kände jag att låt mig får stanna hemma och suga in honom hela dagen. De är bara små ett kort tag! Sen kom barnen och en varsin av mina händer och pussade mig nonstop ett tag ♥

Jag upplever faktiskt en sorts ångest just nu. Barnen är på väg att bli stora och samtidigt som det är roligt så skrämmer det mig. Speciellt att Lukas blir äldre. Jag skulle vilja pausa honom ett år eller så. På allvar! Han är så härlig nu. Han pratar om saker vi gjort och han börjar reflektera. Han är snäll och foglig och inget trots alls än så länge. Han är helt perfekt nu och jag får ångest av att han ska växa ifrån just den fasen i hans liv. Jag kommer aldrig mer få fler barn och ibland kan det göra mig sorgsen. Samtidigt är jag väldigt nöjd och lycklig över att jag fick tre fina, friska barn. Jag vet inte om jag skulle vilja börja om och nej vi ska inte ha fler. Men ändå så är det så tydligt denna gång, smärtsamt tydligt. This is it liksom. Men jag ska ju följa deras resa hela livet och det är så härligt.

Men jag har lärt mig att man ska glädjas åt det man har och inte sakna det man inte har. Min sambo försöker hela tiden försöka få mig att förstå det. Läste på en tjejs blogg och hon hade något som hon kallade måndagslista. Det var mest saker hon var tacksam för. Känns som att jag redan är lite tjatig med att jag är så stolt och nöjd över barn och sambo, men sån är ju verkligheten.

♥Jag fick vara ledig och hänga med barnen en dag till
♥Pussar hela morgonen
♥Pratstund med Alex i telefonen
♥Solen skiner och jag har en trädgård att hänga i
♥Kan blicka tillbaka och vara nöjd med helgen
♥Veckan ser lovande ut, utvecklingssamtal för de små och stughäng med tjejerna i helgen

Igår var vi förresten på 3D bio med Felix och Alice. Såg på Lorax, supersöt film. Innan gick vi givetvis in till Nöjesbutiken och barnen fyllde en varsin burk med godis. Härligt!


Kommentarer
Postat av: Ida

Visst är de härliga de där tvååringarna! :)

Tove är ju inne i trots hon, men hon är fantastisk ändå. Har börjat säga att hon älskar oss och att hon tycker om oss.

Man smälter!



Idag talade hon om för oss att hon är lite rädd för en granne till oss: "Mamma, ja tycker INTE om Thomas. Han lite läskig"

Thomas är världens snällaste och det är nog mest lite blyghet bakom kommentaren, men så skön kommentar bara sådär! :)



Hälsa familjen!

Kram

2012-05-07 @ 20:43:11
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/buffy
Postat av: Maria

Ja de är helt underbara! Haha ja det var en härlig kommentar. Precis så där håller Lukas på han älskar och hatar (inte oss) om vartannat och saker och spöken är läskiga. Dom är för härliga de små.



Ta hand om er nu! Kram!

2012-05-09 @ 19:59:37
Postat av: Sara

Man kan få panik över att dom små blir stora så fort! Den där måndagslistan ska jag tänka på och påminna mig om. Det är viktigt att tänka på hur himla bra man faktiskt har det!! Kram till dig

2012-05-12 @ 21:54:57
Postat av: Maria

Ja de växer för fort, man hinner inte riktigt med! Visst ska man påminna sig själv om vad bra man har det. Lätt att ta allt för givet. Kram på dig!

2012-05-13 @ 19:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0