Tisdag

Nu är kvällen här och jag är så trött så det värker i kroppen! Men det är skönt att vara utarbetad, en härlig känsla. Sen sist har vi haft helg. På lördagen var vi på Åtorpsmarken hela familjen. Köpte en massa skräp och stumpor.
 
På söndagen veckohandlade vi utan barnen som var hos mormor och den äldsta var hemma själv. Sen började vi veckan med att vara hemma på måndagen. Kim är numera arbetsbefriad. Så vi tog en tur till Karlstad. Jag tog barnen till Mariebergsskogen medans Kim gick i tråkaffärer. Åkte in på Blomsterlandet på vägen hem men lyckades att inte köpa en orkidé. Mina hemma är bra mkt finare faktiskt.
 
Idag var det dags för jobb igen och Alice åkte på teater i Karlstad med förskolan. Kom hem och lagade mat och tvättade. Lukas däckade på soffan. Hade jag legat där hade jag gjort samma sak. Nu väntar jag in att Alice film ska ta slut sen ska jag lägga henne. Och sen mig själv med framför en film i sängen. YEAY! Alice har tappat sin andra tand under helgen!
 
En kul sak som hände idag. Lukas satt vid bordet och jag i rummet brevid. Då bara säger eller ropar han helt appropå "Alice lyssnade inte på fröknarna idag". Jag frågade Alice om hon det var sant. Nej sa hon, hon hade allt lyssnat. Sen var det helt plötsligt en tjej som älskade sin mamma väldigt mycket. Haha men det roliga var att lillebror på 2,5 år skvallrade. Han älskar att sitta med min kalender och läsa i den. Och det verkar som om han har fattat att det är just en kalender där jag skriver vad vi gör. För han började babbla för sig själv. "Här var vi på legoland, nu åker vi hem och nu är vi i Karston (karlstad). Med lite tur så är han ett litet geni! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0