Tisdagskväll

Ikväll är jag trött och lite ensam. Trött för att jag började jobba tidigt och gick upp redan vid fem. Ensam för att Kimpa åkte till sthlm imorse. Blir alltid extra sårbar när jag är trött. Oj vad jag kan grina, men ikväll är jag inte ledsen. Men det är dubbelt det där. Han får gärna åka iväg och jobba och jag och barnen har det bra fast han är borta. Blir ju mer ansvar på mig och lite stressigt eftersom jag måste ta alla lämningar och hämtningar på förskolan varje dag. Men annars går det ingen nöd på oss. Det är ju snart fredag igen. MEN det säger jag idag, alla som känner mig vet att det vänder snabbt. 
 
Har iaf jobbat idag och på eftermiddagen passade jag på att hälsa på Mia en sväng. Hon bjöd på stora goda bullar och vi uppdaterade varandra om det senaste. Jag är verkligen så välsignad med fina vänner. Nu kommer tårarna istället. Men mina vänner är absolut de allra bästa man kan ha och de roligaste med. Fan vilken fullträff jag gjorde! 
 
Just nu är fyra av mina närmaste vänner gravida, vilket är oerhört kul! Mia är en av dem och hon ska ha sitt andra barn om några veckor. Sen har vi Alex som väntar sitt fjärde, Sofia sitt andra och Ulrika sitt första. Det här är så stort och så roligt. Fick reda på att Ulrika väntade barn idag. Har kännt på mig detta och idag fick jag det bekräftat. Hon ville att vi skulle ses men vi andra hade missat att svara. Så jag fick så dåligt samvete för jag brukar alltid se till att svara på meddelanden. Jag tycker att det handlar om respekt. Får man ett meddelande så svarar man, har man ett missat samtal så ringer man upp. NEJ det kanske man inte gör, men jag gör. Eller uppenbarligen så missar jag det ibland men det känns inte okej. Men jag vet allka har fullt upp och så även jag. Det går i ett jäkla tempo. Men jag prioriterar vänner och kommer aldrig sluta. Men det vore förbannat skönt om dygnet hade fler timmar eller om helgerna alltid var tre dagar.  
 
Nu ska jag få nummer ett i säng sen kryper jag ner framför Greys. I´m lovin it!

Kommentarer
Postat av: Sara

Å vad mysigt med babyboom:) jag älskar att följa vänner som är gravida och att frossa i förlossningsberättelser:)
Ha en fin helg!!

Svar: Ja det är skitmysigt faktiskt! Alltid lika fantastisk när ett barn kommer till världen. Man lever genom dem och det är härligt!
mariia

2012-10-27 @ 01:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0