Shopping och umgänge

Sitter här alldeles ensam. Barnen sover och Kimpa är iväg i Gullspång. Ska snart krypa ner i sängen och se en kärleksfilm. Ni kan aldrig gissa vilken! Känner ni mig så kan ni nog det hehe. Vi har spenderat dagen i Karlstad. Skulle shoppa kläder inför bröllopet. Det lyckades ju sådär. Jag har beställt mina på nätet och förhoppningsvis så passar dem bra och hinner hit i tid. Fick tag i skor till alla fyra som behövde. Skor för under 600 kronor för alla. Gitta love skopunkten! Köpte även gympaskor till Felix. Hittade lite kläder till Alice med. Men det var inte kul att handla med barnen. jag föredrar helt klart att handla utan dem. Men de behövde prova skorna. Men de lessnade och krånglade och sprag i väg. Ja Alice vill säga. Felix springer ju inte iväg och Lukas sitter ganska snällt i vagnen. Vi gav upp när vi kände oss svett. Alice var väldigt nöjd när vi kom hem. Hon vill ha en av klänningarna jämt. Jag har sagt att den ska få hänga i garderoben fram till bröllopet. Efter det får hon gärna använda den. Vi får väl se hur många konflikter som skapas av detta. Ville egentligen köpa ännu finare kläder till bröllopet. Men svärfar blev lite förskräckt när Kim sa att vi var iväg och köpte kläder till alla inför eventet. Klädkoden är valfri så lite finare än vardags räcker ju gott och väl. Men å andra sidan så går man ju aldrig på bröllop så det är ju kul att klä sig lite finare än vanligt. På vägen hem stannade vi till hos Linda och pojkarna på lite fika. Barnen lekte och vi pratade, sen kom även Charlie och hennes två pojkar. Barnen lekte i trädgården och vi åt deras goda äpplen. Kim passade på att plocka med en påse full så vi kan göra en äppelpaj imorgon. Han älskar äppelpaj. Själv föredrar jag bärpaj. Måste börja hälsa på vännerna oftare. Med hela familjen vill säga. Jag har så många fina vänner och det gäller att ta vara på dem! Morgondagens planer är inte spikade. Men jag hoppas på ännu en liten shoppingrunda. Men vi får väl se vad som sker. Känner jag Kimpa rätt så behöver han jobba lite här hemma med.

Kommentarer
Postat av: Charlie

Åh vilka fina grejer å rosa med kaniner kan ju aldrig bli fel ;)

Svar: Haha nej det är väl så. Ville först ha en riktig bröllopsklänning med klädkoden är rätt enkel så jag ändrade mig. Är ju kul om det kan få användning för dem annars också. Hoppas du hade en förträfflig resa och kom hem med massa fynd!
mariia

2012-09-16 @ 16:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0