Teneriffa

Är hemma igen efter en härlig vecka på Teneriffa. Tyvärr hade vi riktig otur men vädret men det var bra ändå. På lördagsmorgon så väckte vi Alice med paket på sängen (eller nej hon kom upp och fejksov sen). Sen packade jag det sista innan vi begav oss iväg. På vägen ner så mötte vi upp Kims familj i Mariestad där vi blev bjudna på tvårätters av svärfar. Landade i Gbg tidig kväll och beställde pizza och sen gick vi och lade oss runt åttasnåret.

På söndagen ringde klockan 3.45 och två taxibilar hämtade upp oss 4.15 och körde till Landvetter. Flygresan gick väldigt bra och vi landade på Teneriffa runt elvatiden. Där var det varmt och skön och vi åkte till hotellet. Åt mat på en grekisk restaurang och badade i poolen. På kvällen började det blåsa en del och det blev mulet. På måndag och tisdag blåste det storm mer eller mindre. Ena dagen doppade vi fötterna i havet och kroppen i poolen men det var svårt. För alla kläder ja till och med handukarna blåste i vattnet sån jäkla storm var det. På onsdagen drog det riktiga ovädret in, citatet "you have not seen nothing yet" kom väl till pass. På onsdagen åskade det och regnade ofantliga mängder. Det regnade in i affärer och på hotellet, det blev översvämmade vägar. Restaurangen på hotellet blev skadad och det var en halvmeter vatten inomhus. Skolor var stängda och det var allmänt kaos. På eftermiddagen lättade det upp lite så vi kunde gå till en favvorestaurang och äta. Sen började det igen och när vi vadade hem så sprutade det vatten ur alla brunnar längs vägen.

På torsdagen fortsatte regnet men bara halva dagen sen kom faktiskt solen. Då ville vi bada men det var röd flagg och livvakterna visslade upp folk ur havet och poolen var ur funktion efter ovädret. Men vi tog en promenad längs strandpromenaden och njöt av mat, glass och sangria. På fredagen blev det varmt igen 26 härliga grader och vi spenderade dagen vid poolen och sen i havet. Sjukt stora vågor som välte omkull oss och klädde av mig badkläderna. Men det var riktigt varmt i havet säkert minst 25 grader. Härligt! På lördagen tog vi oss högst upp på ön till Loro Parque. En utflykt de ställt in för oss på onsdagen. Tanken var att vi skulle göra massa utflykter men det gick tyvärr inte. Vi hade väl hellre varit hemma och solat och badat men var för snåla för att kasta närmare 3000 kronor i sjön och sen ville vi ju se nåt annat än området där vi bodde med. Hotellet var riktigt fint och vi hade två sovrum och ett vardagsrum kombinerat med kök och två stora ballkonger mot havet och poolen.

På söndagen åkte vi hem och sov i Gbg en natt. Kom hem igår runt 15 tiden. Och visst vi hade sjuk otur med vädret och diverse andra saker. Som en akut munoperation och smärtstillande och massa stygn. Men vi hade det riktigt bra ändå. Positiv som jag är så gjorde jag det bästa av situationen och peppade alla andra. Vi åt gott, träffade massa trevliga människor och kopplade av. Livskvalitet och jag längtar ihjäl mig till nästa resa som blir i slutet av maj.

Nu är det fulltjävlaupp som gäller. Tills idag hade jag inte en enda julklapp klar, men har beställt på nätet två ggr nu och sen ska det fixas gran och diverse praktiska saker. Vet inte en hur vi ska fira jul. Men det bekymrar mig inte så mycket. Julen kommer och den blir bra. Har en fin familj och mer kan man inte begära. Imorgon är det teater på Alice skola och idag kom Felix till mitt jobb en stund innan han skulle iväg och gradera sig i Karlstad och han fick sig ett blått bälte idag. Utan svårigheter, han är grym på karate (säger hans tränare iaf).

Ovädret och vågorna drog med så mycket sand och skit så vattnet var brunt nåt dygn.
Utsikten från favvorestaurangen. Här fick man gratis drinkar och de highfivade och busade med barnen!