Kalas och konsert

Söndag idag. Känns helt okej, speciellt eftersom jag trodde att det var söndag hela gårdagen. Var ledig i fredags. Lukas vaknade vid sex och kom och kröp ner hos mig. Han ville inte lämna min sida. Låg och smekte mig och sa att han älskade sin mamma. Mycket mysigt sätt att vakna på. Fem minuter senare kom hans storasyster och kröp ner hon med. Fördelen med att vara ledig att man kan börja dagen med mys!
 
Sen kröp Lukas ner i sin säng så vi kunde gå in och sjunga för honom och ge honom hans paket. Han fnittrade medans vi sjöng och var mycket nöjd med sina presenter. Speciellt ett svärd som han inte släpper. Han har burit runt på detta hela helgen. Det och hatt och piratkläder som han fick av Tina. Det är bara pirater som gäller för hans del. Jag och Kim fick oss ett härligt garv i morse. Vid frukosten så satt Felix och Alice och ställde sant eller falskt frågor till varandra. Alice hade just frågat Felix om man plockade alla hönans ägg. Varpå Lukas ställer en följdfråga "Plockar man pirater"? Kanske inte låter kul men som vi skrattade. Pirater är verkligen det enda som gäller.
 
På fredagkvällen åkte jag in till stan och gick på restaurang med Tina och Jeanette. Sen tog vi bussen till Karlstad och sen knallade vi till Nöjesfabriken där vi skulle se Wyclef. Han var fantastisk! Första timmen var magisk. Då sjöng han sitt eget material. Gick ut i publiken under Perfect gentlemen och drog upp folk på scenen under Sweetest girl (million dollar bill). Han fick igång oss att dansa och han körde slut på varenda kotte. Folk droppade av efter ett tag jag med när jag trodde jag skulle kissa ner mig tillslut. Han höll på i 2 timmar och 20 minuter. Tillslut var det mest dans och han dj:ade. Men det var riktigt bra! Men han kunde ha sjungit mer av sitt eget material, han har ju trots allt gjort en del musik. Saknade wish you were here (förvisso Pink Floyds, men hans cover är fantastisk). Men en showartist är han verkligen. Det skulle kännas som att festen var i hans vardagsrum och den känslan lyckades han förmedla. Sen kom Freddie och hämtade oss och vi åkte till Max och intog en hamburgare halv tre på natten. Tur det inte händer allt för ofta.
 
Igår var det kalas för släkten. Vi åt enkel lunch och tårta. På kvällen såg jag och Felix på mello. Fast jag sov mig igenom hela programmet. Men hann uppfatta en låt, en av dem som gick till final. Och det var väl den bästa låten under hela kvällen tror jag.
 
Idag blir det soft. Barnen leker, Kim fixar bilen och jag tvättar veckans tvätt typ.
 
Trevlig söndag på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0