Summering av veckan

Det har gått bra. Jag har haft det bra på jobbet. Det är kul att jobba. Mina barn har varit snälla och samarbetsvilliga. Jag har känt mig pigg, tills igår. Kom hem halv sju då hade mamma hämtat barnen på förskolan och lagat mat till dem. Fick en hel timme med dem på kvällen. Räknar knappt mornarna då de mest går ut på att tjata iväg dem. Eller se till att de klär sig och gör sina morgonbestyr. Men idag klappade dem ihop de med. Lukas skrek som en galning när jag hämtade honom på förskolan. Grät och skrek vägen hem och vrålade att han minsann skulle vara ledsen och arg hela kvällen. Hans humör blev på topp bara han kom innanför dörren.
 
Lade mig på sängen en snabbis för att andas ut lite. Kände att jag höll på att somna direkt så det var bara att pallra sig upp och servera dem mat. Hade sagt pizza och godis men det kommer jag aldrig mer säga för Kim hinner aldrig hem i tid när han kommer från Stockholm! Jag längtar inte så mycklet efter honom under veckorna men på fredagkvällarna när jag vet att han är på ingång så längtar jag som aldrig förr. Sa att han inte kommer innanför dörren utan en påse götte! Han inga större förhoppningar om nåt då haha men vad spelar det för roll. Vill helst av allt bara sova! Imorgon är det fest och just nu funderar jag på hur jag ska orka det. Men imorgon är en annan dag och fredagskväll går ut på att vara trött. That´s the beauty med att jobba. Och imorgonkväll knäcker jag en Kickifestis med glädje.
 
Det är gott att leva och det är gott att vara trött, speciellt när man vet att det är fredag. Fantastiskt!
 
(och nej jag är inte ironisk).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0