Mama Bear

Imorse när vi väntade på spårvagnen träffade vi på en psykiskt sjuk man. Han var hotfull och aggressiv och såg otäck ut. Felix flög ifrån bänken men Alice bekymrade sig inte. Jag valde att samla ihop min trupp. Han åkte samma väg som oss men vi undvek han bäst vi kunde. Felix var skärrad en lång stund efteråt. Berättade för honom att det är ganska vanligt att man stöter ihop med såna här människor i Gbg. Men de är ju inte vana. Att växa upp i Bäckhammar är ju lite av en skyddad verkstad. Såna möten lämnar en med en dålig känsla i magen. Det är rent obehagligt. Kände mig som Mama Bear som bara ville skydda mina cubbs. Åkte till Liseberg vilket var en riktigt dålig idé. Visste att det skulle vara alldeles för mycket folk och mycket riktigt. köade en timme per karusellen. Alice vågade inget åka och har trött och ledsen, lukas trött. De andra åkte hem före och jag och Felix stannade kvar och köade för Balder. Fem karuseller hann vi med, varav två för vuxna. Som att kasta pengar i sjön. Felix insisterade på att betala för sig själv och nu tycker jag synd om honom. Vi får åka hit en annan gång, en grön dag. Gula dagar funkar helt enkelt inte. Imorgon ska vi försöka hinna bada innan vi åker hem. Längtar efter Kim som ligger hemma med magont. För två år sen gjorde han ett ul och så sa de att han hade lite gallsten. De kunde ta bort gallblåsan. Men det var inte säkert det hjälpte. Nu säger en annan läkare att han då 2011 hade multipla centimeterstora stenar och det lär inte vara mindre eller färre idag. I värsta fall är den full. Han har riktigt ont nu. Fick ett nytt ul i måndags. Väntar på besked sen operation. Äntligen! Som han plågats. Vill hem och krama på honom. Felix ska krama ihjäl pappa när han kommer hem och kissochbajslukas ska prutta på pappa när han kommer hem. Allt är i sin ordning!Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0