These are the good old days

Insåg precis att jag inte skrivit här på åtta dagar. Nu är det ju inte så att nån sitter här och väntar på uppdatering men ändå. Illa!
 
I helgen som var så lekte Alice med en ny kompis från stan. Vi körde in henne och medans hon lekte där så var jag och Lukas hos Linda i ett par timmar. Hon bjöd på pannkakor och glass. Killarna lekte och Kim var i Karlstad och shoppade. Sen åkte vi hem och hade mys. En kompis till Felix sov över. På söndagen latade vi oss en del. Kim åkte och handlade och jag hängde mest med barnen.
 
I veckan nu har jag jobbat. Men idag vabbar jag för Felix som känner sig dålig. Han är förkyld och har ont i kroppen. Han har känt så här ett par ggr nu i höst. Tror det här är tredje gången eller så sen skolan började. han klarar sig själv hemma men så länge jag får vabba för honom så kommer jag nog att göra det.
 
Är helt rödgråten sen jag sett en sorglig film på netflix. Ska snart knalla till Pennlådan och hämta hem Lukas. Ringde dit imorse och sa att han skulle vara hemma med mig. Sen kom jag på att det Är Astrid Lindgrendagen med en massa kul på förskolan. Hade sett en lapp om att lediga barn var välkomna dit ett par timmar. Så jag ringde upp dem och sa att han gärna kom dit. Jag hade gärna haft honom hemma hela dagen den lille korven men han ville gärna dit en stund.
 
Om 45 minuter kommer hans storasyster hem och när hon inser att det är Pippidagen så kommer hon att bli galen. Pippi brukar hoppa på bordet och det ska ätas med maten på stolen och rumpan på bordet och sen är det alltid sockerdricka. När jag lämnade Lukas så gick de skattjakt. Sånt vill hon inte missa. Sitter och planerar för en bra ersättare här hemma. Ska mysa med dem små och så ska det hända nåt kul här hemma nu när fritids blir inställt.
 
Annars är det rätt lugnt. Kämpar på med jobb och annat i det gråa november som råder. Om 24 dagar åker vi på semester en vecka. Längtar!
 
Idag fyller min fina Charlie år. Grattis älskling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0