Sjukstuga

Haft en bra och lugn helg! Igår tog vi sovmorgon, sen åkte vi och handlade på Maxi och godislagret. Tur man inte är där för ofta. Blir ju sjukliga mängder gotte med hem. På eftermiddagen sen hade både Felix och Alice kompisar här. Kim åkte och bytte avgassystem på sin mammas bil. På kvällen blev det ett avsnitt Breaking bad. Kim är äntligen ikapp mig och nu kan vi äntligen se tillsammans.
 
Idag tog vi återigen sovmorgon. Sen kom en kompis till Felix och jag städade. Sen åkte vi till donken och åt mat. Sen vidare mot badhuset. Svärmor kom dit och var med en stund hon också. När vi kom hem mådde Alice dåligt. Feber, massa snor och ögoninflammation som bara hoppat på henne. Lukas snorar med och hans ögon har börjat gegga. Så de får vara hemma imorgon. Denna gång är det Kims tur att vabba. Gick in på min sida på FK och vi har haft typ sex sjukdagar på alla barn sammanlagt det här året. Så de har varit väldigt friska ett tag. Nu mådde ju Alice inte alls bra. Men det här med ögoninflammation. Jag har alltid hållit mina barn hemma när de haft det. Men det kan kännas så där eftersom de för övrigt mår bra och man får vabba en vecka per unge typ. På mitt jobb har vi sista tiden haft två barn med inflammationer på båda ögonen på plats. Är det på ena ögat är det ingen fara, men om båda är drabbade så är det en kraftigare infektion och då ska de helst vara hemma eftersom de smittar. Och har man barn så får man räkna med att vara hemma om de är sjuka, så är det för alla!
 
Nu ska jag krypa ner för jag öppnar imorgon så det är bäst att komma i säng i tid. Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0