Weekend

Inledde veckan som var med möten. På måndagen var det dags för Brukarrådsmöte på barnens förskola/fritids. Dagen efter hade vi ett uppföljningsmöte ang. Alice. Det gick bra och de hade provat en metod som vi pratat om och det hade funkat. Ett utbrott sen sist och nåt enstaka gräl. Vi fortsätter att jobba med det. Känns bra!
 
Hade två stängningar på jobbet och tog med glädje helgen. I fredags skulle Felix på skoldisco så jag och Kim ringde in mamma som satt hemma när barnen sov och så passade vi på att gå på mongoliska. Kom dit tio i åtta och åkte därifrån halv nio. Då hade jag hunnit slänga i mig maten och Kim hade ätit upp både min och hans bananer. Tydligen hade något av barnen startat massa rykten om att någon fått en sten i huvudet och att nån gubbe jagat barn. Så killarna var ledsna och rädda så fick hämta dem tidigt. Pratade med en av vakterna som sade att liknande saker hade hänt förra gången med. För mycket barn på ett ställe kan ställa till det. I efterhand säger en annan mamma till mig att vissa saker visst förekommit men det tvivlar jag starkt på! Tror allt var påhitt jag, men skitsamma!
 
Igår åkte vi hem till Kims mamma. Kim skulle hjälpa henne med en massa praktiska saker och hon bjöd på god mat i vanlig ordning. Kims syskon kom dit och vi fikade och pratade. Tog en snabbtur till Karlsson men jag tog det lugnt och sparade på slantarna. Även fast det kliade i fingrarna, det ska erkännas!
 
Idag gick jag upp och skrev en matsedel och en inköpslista och drog till Maxi och förbi Mio där jag köpte en dörrmatta. Hem och lagade mat och Kim städade. Hade sex barn hemma, bjöd dem på fika. Hann vattna alla mina orkidéer. Tar nästan en helg dag kan jag lova. Har femton stycken här hemma, nej förresten 16. Planterade min bebisorkide idag. Får hoppas att dem tar sig. Är en stängel på gång. Alla mina blommor skjuter nya stänglar, kul!
 
Barnen har lekt hela dagen och varit på dagisgården, våran gård samt i skogen och byggt koja. Felix tog med dem och de skötte det så bra. Har ju skogen runt hörnet. Lyxigt faktiskt! På kvällen duschade vi barn, lagade ännu mer mat (tacopaj och potatis och purjolökssoppa för den intresserade). Nu ligger de små och jag och Kim ska se ikapp ett dubbelavsnitt av Greys som vi missade i veckan.
 
Veckan bjuder på jobb och kontaktsamtal för Alice. Är sjukt sugen på att åka på en weekend i helgen, men har inget resesällskap, synd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0