Dop och vattkoppor

Har varit dålig på att uppdatera här men det har sina giltiga skäl. Inte bara det att jag jobbar heltid det är snarare bredbandet som ställer till det. Vissa dagar är det ok men för det mesta går det inte ens att öppna internetsidor. De har flyttat oss till en annan station nu men det hjälpte inte. Just nu längtar jag efter fiber!
 
I fredags så fick Alice feber och på lördag jobbade Kim och jag var hemma och städade och röjde och tog hand om tvätthögen Allan. Mamma kom över och tog hand om barnen och sen åkte jag svärmor och Kims morfar till vårat nya hus och visade upp det för morfarn. Sen mötte jag upp tjejerna på stationen och vi åkte vidare till Karlstad. Åt god mat på en restaurang sen gick vi vidare mot Tempelriddaren och såg på Kalenderflickorna. Och det var riktigt bra! Hade det funnits några biljetter kvar så hade jag rekommenderat er att gå och se den. Fantastisk duktiga skådisar, speciellt Ruth, topnotch! Tyvärr blev Linda dålig och fick åka hem akut. Kom hem på kvällen och fick några timmars sömn innan det var dags att gå upp för att hinna förbereda inför dagens dop.
 
Skulle ge Alice en supp för att hon skulle kunna följa med men upptäckte då att hon fått vattkoppor. Lukas hade glömt sina skor på förskolan och ville åka på dop i stövlar. Och doppresenten var försenad och jag hade precis avlusat Felix. Men det blev bra ändå. Mamma kom och tog hand om Alice och vi andra kom iväg. Dopet var fint och sen åt vi och fikade på församlingshemmet. När vi sen kom hem var jag så trött så benen inte bar. Lade mig på sängen en stund.
 
På måndagen överlevde jag på jobbet nätt och jämt, var så sjukt trött! Så när det skulle bestämmas vem som skulle vabba för Alice hela veckan så var det inget svårt val. Dessutom så skulle det regna mer eller mindre hela veckan. Ingen höjdare att stå ute i det hela dagarna. Jag kommer att vara hemma hela veckan och det känns både och. Man känner sig som en svikare men jag måste ju låta familjen gå först.
 
Nu till något roligare. Har fått förskoleplats till Lukas. På en bra avdelning som ligger några hundra meter från vårat hus. Känns riktigt bra! I måndags var vi i huset och gick igenom rum för rum. Det vi börjar med är dock elen och trappan. Elen är sen huset byggdes med gamla runda strömbrytare och inte ett vägguttag sitter där det borde. Håller på att rita upp ett kök med. Tror vi ska flytta köket till matrummet istället så det blir större. En sak i taget för tyvärr flyger tiden fram. Men det blir bra i slutändan även om slutändan känns flera år bort.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0