All about a cat

Inser att jag låter som en crazycatwoman men jag är lycklig! Igår kväll började Fleeze äta igen. Efter att ha vägrat mat i snart två veckor. Sista veckan har vi knappt fått i honom nåt. Han har vägrat allt vad kattmat heter och det enda jag fått i honom har i stort sett varit kyckling och då kanske en matsked per gång. Han har smalnat av och igår kände jag mig ledsen när jag kände hans ryggrad alldeles för tydligt! Men trugade än mer och fick honom att dricka vatten i närmare två minuter. Vi har köpt hem ac som är extremt välsmakande mat för critical care. Han har inte velat titta åt den men igår fick jag i honom en klick. Och idag har han ätit den några ggr. Inga stora mängder men ändå. Förut åt han ganska mycket. Och just nu gör inget mig gladare! Jag vet att han är gammal och att han kommer att dö vad det lider men jag hoppas att han inte gör det just nu. Har förlikat mig med att tjejerna är borta och enbart fällt några tårar när jag fick säga farväl till Tyra. Men en tredje katt, dessutom Flåset som är allas lille kompis. Äter vi är han med, kommer barnens kompisar så är han med. Han trampar runt bland barnens leksaker och förstör bara för att få kärlek och ge kärlek! Varje gång vi fick ett barn så var han glad "ännu en att älska"! så tänker jag och Linda att han kände. Det här med hans tillstånd har tyngt mig mer än nåt gjort på bra länge. Jag bekymrar mig sällan, är sällan ledsen eller så. Men det här har inte varit kul speciellt när de andra två nyss dött.
 
När han kom till oss så var han knappt åtta veckor gammal. Han var mindre än ett dricksglas och han gömde sig i Kimpas sko för tjejerna var taskiga mot honom. Han kunde inte hoppa upp i våran säng utan fick hoppa upp, hänga sig i madrassen och dra sig upp. Och varje natt de första tre åren så låg han och snuttade på min örsnibb när han sov. Älskade katt!
 
Imorgon är det fredag, känns fantastiskt! Vi ska börja helgen med att gå till en köksplanerare, på lördag blir det husvisning och kanske Mariestad för Kim ska hjälpa Jenny och Dennis med det sista i deras kök då stackars D fått diskbråck :( Där blir det snart en bebis. BF var igår och detta är sjukt spännande! Ska bli helt underbart!
 
Puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0