Kolmården juli-14

Igår kom vi hem från Norrköping där vi campat i fyra dagar. Vi har haft det härligt och runt 30 grader varmt varje dag. Jag har druckit som en galning. Vi möttes upp i Laxå och åt lunch ihop och sen när vi kom fram så grillade vi korv och ställde i ordning förtältet. På måndag och tisdag så gick vi på Kolmården. Det var roligt, barnen tyckte bäst om delfin och sälshowen samt linbanan. Vi har varit där sex ggr nu sen vi fick barn. Men det är en riktigt bra djurpark. På onsdagen så åkte vi in till stan och shoppade och åt lunch. Sen gick vi på en Harry potter utställning och den var väldigt bra. Felix var i sjunde himlen eftersom han älskar filmerna och har sett dem ett antal ggr. Det var rekvisita från filmerna. Deras kläder, Hagrids stuga och massa annat. Den här föreställningen åker från land till land och ska även till Paris och London. Den håller på till den 7/9 så har någon vägarna förbi Norrköping och är intresserade så rekommenderar jag er ett besök där. Förra året hade de en liknande utställning om Titanic och jag ångrar fortfarande att jag aldrig tog mig dit.
 
Sen vi kom hem har jag tvättat nonstop typ. Jag är redan ikapp med all tvätt, känns bra. Idag var Rickard förbi och hälsade på och vi fikade lite eftersom Kimpa fyllde år igår. Hann ju inte direkt med att fira honom igår, men han fick en present av oss innan vi begav oss hemöver.
 
Idag tog vi ett kvällsdopp i Skymningen och igår var vi i Jutviken. Det är riktigt härligt i vattnet faktiskt. Runt 22 eller nåt skulle jag tro. Men gissar att båda dessa badplatser är som ormgropar under dagtid.
 
Imorgon ska vi iväg till Gullspång för att fira svärfar som fyllt pensionär (om han någonsin blir det vill säga). Alice ska också på kalas hos en kompis och Lukas var välkommen han med.
 
Nu ska jag ska se klart en film på Netflix och sen krypa ner. Jag är inte riktigt bra än. Ont i halsen och hostar som en tok. Har börjat självdosera mig med cocillana för att få sova på nätterna och när jag vaknar på morgonen har jag alltid världens huvudvärk. Hoppas det går över snart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0