Djurikal

Idag var vi på femmornas musikal eller Djurikal som de kallade den. Alla femmor hade hjälpts åt under elevens val. En del skrev manus, en del skapade masker och rekvisita, några körade och några spelade teater mm. De var så duktiga! Felix hade två roller, varav en av huvudrollerna i en scen. Han var helt outstanding! Han gick in i det och han var verkligen så jäkla duktig. Hade ingen aning att han var så duktig på teater. Men jag kände direkt att det här med teater är ju nåt den här killen ska hålla på med. Det tyckte hans lärare också som tipsade om ett teater läger. Sen berättade hon att hon hade valt ut honom för att prata med tidningarna som varit där under dagen när de uppträtt för de yngre klasserna på skolan. Han gör mig så stolt varje dag den där killen. Och när de sjöng sista låten så kom tårarna och det såg ungen för han känner sin mamma han. Vad har jag gjort för att förtjäna den där ungen? Nåt måste jag ha gjort rätt iaf! Svärmor var här och följde med hon också. Min mamma är i Budapest så hon kunde tyvärr inte närvara. Innan dess hade farmor tagit med Felix ner på stan till frisören och sen lagade hon och Felix mat här hemma så vi hann äta innan. Efteråt hade vi klassmöte för att diskutera klassresa och hur vi ska få ihop närmare 40 000 kronor. Men nu har vi bra uppslag och idéer och kör snart igång med diverse försäljningar.
 
Annars har ännu en vecka gått. Jag har hunnit luncha med vänner, spenderat lördagen uppe på Björkvallen när Alice spelat final i klasskampen. Ätit fredagsmiddag på Ikea, Varit på kalas med Lukas och på mongolisk buffé med fina vänner! Ätit mat på altanen, gått i sandaler så jag fått blåsor under fötterna. Men det får det vara värt för nu är sommaren äntligen här!
 
På fredag är det skolavslutning. Kim, farmor och mormor går med barnen och så följer jag med på jobbets avslutning, Tårarna kommer att rinna, underbara ungar! På kvällen åker Kim och Felix på bio och jag ska börja bränna säsong 3 på Orange. Sann lycka!
 
Jobbar en vecka till sen är jag ledig v.26, jobbar 27 och sen ledig till v.32. Helt jävla underbart! Livet, hoppas det aldrig tar slut!
 
Jag älskar den här bilden. De fyra personerna jag älskar mest i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0