Lycka!

Måndagkväll och jag sitter här och fryser röven av mig, iaf nästan! Håller på att få bergvärme installerat och det börjar typ fungera nu men Kim var tvungen att fylla på systemet en hel del. När vi kom hem igår var det 16 grader här hemma men nu är det nästan 20. Vi har fått två nya element installerade med. Imorgon kommer en tjomme och kopplar in slangen, risken finns att han gräver av våran fiber då de glömt att markera ut den som de lovat. Men det går säkert bra. I intend to stay optimistic. Nåt mindre optimistiskt är att vi fick en vattenskada i Felix nya rum igår. Vi har tagit bort elementet där för att måla det och när det blev så kallt så blev det under 12 grader i rummet och då utlöses tydligen nån spärr som gör att det kom upp en hel del vatten ur röret. Så det var en mindre sjö därinne igår. Så Kimpa rev bort golvet som ligger ute i vardagsrummet på tork och i rummet står  våran stora avfuktare så förhoppningsvis så kan vi fortsätta om en vecka eller så. Vi hoppas att det inte gått ner i golvet eller väggarna.
 
I helgen så var vi på kryssning till Helsingfors med svärfamiljen. Vi åt gott, shoppade i taxfreen och vandrade runt på Helsingfors gator. En vacker stad! Åt en dyr lunch på Hard rock café. Barnen fick målarböcker och kritor och maten serverade i gitarrer. Det var en härlig kryssning och alla var nöjda och glada.
 
Har varit på skolråd där jag fick skämmas när en mindre intelligent pappa hoppade på rektorn. Jag avskyr när folk är så dåliga på att argumentera att de måste komma med personagrepp, det blir så pinsamt. Har varit på stan med mina barn och klippt dem samt ätit lunch på stan. Det var en härlig lördag. Lilla Lilly har blivit döpt och det var en trevlig ceremoni med efterföljande mysigt och gott fika.
 
Imorgon ska jag iväg till Ullared med några kompisar. Ska bli en härlig utflykt. På onsdag ska jag ut och äta med mina gamla kollegor och på torsdag är det skolfest och tågabkväll på Intersport. Märks att december närmar sig, det börjar bli fullt i kalendern vilket är typiskt för december och maj.
 
Hörde en intervju med en svensk komiker igår som påstod att lycka är nåt flyktigt. Man får vara glad om man är lycklig korta stunder då och då. Jag kan köpa att det kanske är så här men det låter så deprimerande. Mitt liv går typ ut på att uppleva lycka så mycket som möjligt. Jag vet att jag är lyckligt lottad som är lycklig typ varje dag. Jag är lycklig på jobbet, hemma, med vänner ja i de flesta situationer jag befinner mig i. Jag överanalyserar inget, jag grubblar knappt aldrig. Jag tar det mesta med en klackspark och det här är egenskaper jag verkligen börjat uppskatta hos mig själv. Jag har inte en terapitimme, aldrig svalt ett lyckopiller. Ändå har jag en mamma som grubblar natt och dag, jag har både psykisk sjukdom och år av depression nära i släkten. Det känns som att min mamma aldrig mer kommer att bli lycklig och jag hade en morbror som var så olycklig så han hoppade från en höjd på söder. Kanske därför jag är extra tacksam i livet och till livet. Jag ser till att typ alltid ha nåt roligt inplanerat längre fram. Jag lever som att det inte finns någon morgondag, jag spenderar pengar och skaffar mig upplevelser. Men framförallt så är jag omgiven med så fina människor. Jag har Kim som är det finaste jag vet. Han är otroligt lätt att leva med, jag har friska fina barn, en underbar familj och de bästa vänner man kan ha. Sen har jag en positiv inställning till det mesta och det hjälper mig i livet. För med positivt tänkande så blir det ofta bra. Man får liksom göra det bästa av saker och ting. Och lära sig att det man inte kan påverka eller ändra på ska man låta vara. Inte lägga energi på onödiga saker.
 
Fick tillbaka svaret på cellprovet jag tog för ett par veckor sen. Allt såg normalt ut. Tack! Livet går vidare. I Love it!
 
 
 
 
Kastrerat den här lilla knasbollen
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag älskar att du är så förbannat positiv och inspireras till att anamma ditt tänkesätt.

Blir alltid glad av att läsa din blogg och ni verkar ha det så himla härligt. Barnen har blivit så stora och de är så fina!

Du får hälsa Kim så gott!
Var ju säkert 12-13 år sedan vi sågs...Felix var liten och vi var hos Alex på besök med Jenny och två kompisar till!

Massa kramar till hela familjen! ☺️😘

Svar: Hej Ida! Åh vad du är härlig! Tack så mycket! Din kommentar gjorde hela min dag!!
Kommer ihåg när ni hälsade på med Carina och Rickard. Vi svänger gärna förbi er om vi är uppe i Sthlm nån gång. Om vi får? Vore kul att ses! <3

Stor kram!

mariia

2015-11-24 @ 13:34:45
Postat av: charlie

guh va gott å läsa! livet ska njutas, så mycket som möjligt.puss o kram!

Svar: Tack raring! Puss! <3
mariia

2015-11-26 @ 15:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0