Härliga lördag

Linda och hennes killar har just åkt hem. Barnen lekte och vi åt blåbärspaj och pratade. Hittade ett galet trevligt hotell som vi borde boka ett par dagar i september. Kimpa fick åka och jobba ett par timmar. Han hade annars ledigt i fem dagar men fick ge sig iväg. I torsdags var han ledig och hjäpte sin mamma med det sista av hennes flytt. I går åkte vi till Stockholm för att gå på Kims morfars begravning. Det var en fin ceremoni med jättefina låtar. Tears in heaven och Time to say good-bye. Efteråt åt vi sjukt god smörgåstårta (den godaste vegetariska jag någonsin ätit) samt lingonkaka. Sen åkte vi upp till morfars hus och kollade läget. Riktigt bra läge på hans hus måste jag säga. På vägen hem käkade vi på Chop Chop, barnen älskar det eftersom de får en lyckokaka där. Felix och Alice hängde med. Lukas sov hos mormor och hade mys med henne.
 
Idag har jag hunnit dammsuga lite samt fått besök av Lail. Väntar in Kim för att se vad vi ska käka. Sen blir det mello för hela slanten sen. De yngsta är taggade och får vara uppe lite längre idag.
 
Det är skönt att han en stor unge med bankkkort och swish så man kan utnyttja honom när han är på väg till Trumpan för att köpa gottis till lördag så kan man skicka med honom en kort lista och sen swisha pengar (samt månadspeng), riktigt smidigt. På tal om smidigt så ska jag skicka in en matbeställning till Maxi ikväll.
 
Känner mig lite trött, längtar efter kvällen!
 
Lukas har haft kalas på Leos lekland
 
Inte så god men helt okej
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0