Vardagen

Snart är den här. Jag längtar tills skolan börjar. Det gör min dotter också. Hon tycker att sommarlovet är alldeles för långt. Alla tre barnen har varit lediga hela lovet så jag förstår om det känns långt. Vi har haft ett par dagar med lite kallare luft så vi har inte badat på snart en vecka. Jag är okej med att hösten är på gång. Men jag vill väldigt gärna bada nån gång till innan det är över. Helst på en speciell strand där badet varit överlägset bäst. Har lite svårt för äckliga bottnar där jag sjunker ner, trampar i lera, sten eller får sjögräs som slingrar sig runt benet. Fett obehagligt om ni frågar mig. På torsdag kommer alla mina lärarkollegor tillbaka, det ser jag fram emot. Då bjuder även cheferna på AW. Trevlig start på terminen. 

Det har även gått väldigt bra att jobba även om jag var omänskligt trött första dagen. Jag har fått väldigt mycket gjort. Har hjälpt dem stötta upp fritids, planerat mkt samt skolat in fyra barn. Till veckan kör vi fler. Har varit lite frustrerande att jobba med unga män som tror de sitter hemma och  chillar med mobil, musik och vänner. Känns lagom seriös när det kommer föräldrar. I’m to old for that shit! Till veckan är det bara mina vanliga kollegor på plats som tur är. 

Kim håller på med golvvärmen här hemma. Sen ska vi även byta alla fönster samt två altandörrar framöver. Men det får hantverkare göra. Våran gamla kåk får viss uppdatering kan man säga. Kim är den bästa som finns! Han kämpar på varje dag. Är tacksam varje dag att en sån fin man kom min väg. ❤️🙏.

Nu ner för en kattkvart (den kvarten de får kladdmat serverat, man tömmer lådan, släpper in cocos som bor ut i buskarna under sommarhalvåret). Dexter den lilla tjockisen älskar kattkvarten. Han löper ikapp mig ner för trappan. Igår tog han en promenad igenom sågspånen så det var spån i hela huset sen. Jag är galen i honom. Han är så söt så det är svårt att tygla sig i hans närhet. Sen får det bli gofrulle. Ska testa på en utmaning till veckan. Kan bli den tuffaste i mitt liv om jag väljer att anta den. Wish me luck! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0