Sjukstuga

Påminn mig om att aldrig mer tycka att det är spännande att få feber. Efter att Alice varit sjuk förra veckan så åkte jag på skiten jag med. Det började som lite rosslande i luftrören, kändes som på den tiden jag hade astma. Dagen efter hade jag feber. För första gången på närmare tio år. Njöt lite av det och tyckte det kändes lite gott att få krypa ner i soffan och tycka synd om mig. Nu fyra dagar senare och feber har inte gett med sig så är jag inte lila begeistrad. Min samverkare som tog min klass blev också sjuk igår. Sen ytterligare en kollega idag. Så på jobbet har de det nog rätt jävligt. Får dåligt samvete men jag orkar inte jobba förrens jag är feberfri. 

Lukas har svimmat två mornar på raken. En gång fick han kräkas. Igår ramlade han av toastolen och fick en stor bula i pannan och en mindre på kinden. Så imorse vakade jag på honom. För det har alltid hänt på morgonen precis när han kommit upp. Har varit i kontakt med 1177 och vc och vi har kommit överens om att avvakta. 

Idag har jag orkat hänga in lite tvätt, känns stort! 

Sen sist har jag varit på Teneriffa en vecka med lindas familj. Vi hade det helt fantastiskt som man alltid har på Teffe. 

Har varit på facklig grundkurs och kakbuffe med tjejerna för att fira Linda.

Bilder kommer en annan dag när bloggappen funkar som den ska. 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0