Kvinna

Ikväll är jag faktiskt lite trött på att vara kvinna. Sen jag gick ner i vikt (12 kg totalt men upp två nu under jul) så har min kropp kommit igång igen. Det är ju skitbra såklart. Detta innebär mens oftare, förut kunde jag ha det en gång i halvåret när det ville sig illa. Detta innebar ofta syndafloden. Så visst är jag tacksam för att det kommer oftare och i mer behändig omfattning nu. Däremot sista året så får jag alltid så otroligt ont i tuttarna innan det drar igång. Och då menar jag inte två dagar innan utan mellan 7-10 dagar innan drar det igång. Och det värker så jag blir grinfärdig när jag tar av mig bh:n. Detta innebär också att jag kommer att ha mens på en utlandsresa för första gången i hela mitt liv. Vädret ser också ut att bli lite sisådär. De som förutspår vädret säger regn vissa dagar. Men temperaturerna varierar på upp till åtta grader. Positiv som jag är så väljer jag att lita på min app i telefonen. Den brukar trotsallt stämma ganska bra. Jag kommer hur som haver göra det bästa av resan. Ser fram emot att gå mycket, äta massa gott, bada, sola och kanske ska jag ta med mig träningskläder och gymna en del med? Det vore kors i taket. Men jag gillar att överraska. 

Sen kan det irritera mig att man som kvinna ska ta sånt otroligt ansvar för barn, hus och hem. Sen efter att ha slitit som ett djur på jobbet hela dagen, sen hemma hela kvällen dessutom helst vara upplagd för sex när som helst mannen i hushållet har lust. Läste i någon artikel att när kvinnor varit i förhållande länge så behöver de en färdknäpp. Att bli igångsatt med diverse förförelse och kyssar på halsen. Tror det stämmer. Inte bara få upp den and get in on så att säga. Jag och många tjejer med mig har lite av en uppförsbacke vissa gånger. Som att jobba. Det kan kännas motigt innan men är rätt najs när man väl är på plats. För mig tar det dock inte emot att gå till jobbet. Tycker om mitt jobb och reflekterar inte så mkt över hur skönt det vore att vara hemma. Gör jag det så blir det sjukt svårt att motivera sig att gå iväg. Nu har jag inte varit man så det är väl svårt för mig att förstå. Kuken kanske måste ha sitt? Jag och min ladugårdsröv måste ha soffan och serie varje kväll å andra sidan. Så det kanske inte är mer än rättvis? Haha 

Nu ska jag krypa ner med en pod i örat. Sov gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0