I’m a bad liar

Nu har jul och nyår passerat! Både jul och nyår var fina. Vi umgicks med Kims familj vid båda tillfällena. Det har varit lugnt och stressfritt. Det har varit frid och fröjd hemma. Vi är en rätt lugn familj men oftast så blir det lite konflikter när man är hemma tillsammans så länge. Så smärtfritt som det varit det här lovet kommer jag inte ihåg sist det var. Känns väldigt skönt! 

Har hunnit jobba i ett par dagar. Vi har flyttat på jobbet så jag har mest packat upp dessa dagar. Mest fritids och inte mitt klassrum då dem tyvärr glömt bort mig så jag fick inga möbler. Så jag fick lite ihopplockat som egentligen skulle slängas. Stolarna har förut varit i en sjätteklass så vi får väl se hur det går. Har måndagen på mig med innan barnen kommer. Det blir iaf superfint och det är roligt att vi äntligen flyttat in. Blir ju mer kollegor med då man delar hus med två arbetslag till. Så det känns bra.

Idag har jag städat, lagat mat och styrt upp för mamma som tappat bort sin plånbok, för vilken gång i ordningen vet jag faktiskt inte. Hår inte att räkna längre haha. Utredningen visar iaf att hon inte är dement, kanske är depressionen som förstörd hjärnan helt. Och hon kan knappt gå alls. Blir nog rullstol inom ett halvår eller så känns det som. Det är som det är. Känns som att hennes otur aldrig tar slut heller. Hennes bil har nyss varit på verkstad i fyra veckor och nu blev hon påkörd i samband med dem fruktansvärda dödsolyckan här om dagen. Så nu behöver bilen lagas igen. Så då får jag handla åt henne igen. Men det funkar ju. Jag är tio ggr bättre på att handla än henne. 

Lät som ett dystert inlägg kanske, känner mig inte minsta dyster. Tycker livet är fantastiskt härligt mest hela tiden. Hoppas ni haft en fin jul och lite ledighet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0