Ser INTE fram emot jul

Åh ser inte riktigt fram emot jul i år. Hemsk tanke kanske, men tycker mest det stressar
mig. Så mycket som ska inhandlas och fixas i ordning. Mycket jobb för ett par timmar.
Är inte klar med alla julklappar än, har alla till Felix och Kim kvar att köpa. Visserligen
så vet jag vad de ska få. Ska köpa en massa till Felix, han kommer bli så glad.

Ska fira jul hemma med svärfamiljen som vanligt, det gillar jag inte heller eller jag
gillar det men är inte helt nöjd med lösningen. Vart får min familj plats i det hela? Alltså
mina föräldrar och bror. Visst dom får nog komma hit, men känns som att det blir knas
visserligen skulle de komma överens det tror jag men det känns inte helt bra ändå. Men
något kommer att göras åt detta för så här kan man inte ha det. men det känns som att det kanske
är sista året vi firar så här alla i hop.

Vi är våran egen familj och jag skulle kunna tänka mig att
fira bara vi tre, eller kanske inte men nån gång blir det nog så. Sen känns det som att jaha man
inte ses nån annangång men på jul då jävlar ska vi tycka om varandra. Visserligen träffar vi
svärfamiljen väldigt ofta med undantag för svärmor som vi knappt träffar alls. 3 av 4 adventer
har vi firat i hop i år. Menar inte att jag inte gillar jul men det är så mycket stress och jobbiga kommentarer
och sånt, alla viljor som ska bli en och allt tjabbel, blir trött. Gick igenom matlistan i dag över vad som
ska vara med på julbordet och jesus vad de ska äta alltså. Jag äter inte en grej på julbordet
förutom potatis typ.  Vem hinner med att laga all denna mat och så inte jag iaf. Känner mig gnällig
men jag menar det inte allt egentligen. Men tycker faktiskt det är jobbigt i kombination med skuldkänslor
för min egna familj.

En vecka kvar i skolan nu sen är jag ledig en hel vecka, ja nästan 1 & 1/2 om jag skiter i föreläsningen
på måndag vilket jag gör. Ska bli så gott.

Nu drar jag!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag vet precis vad du går igenom och hur du känner dig. Du beskriver känslan som jag har haft sen i början på November. Känner med dig *kram*

/Anneli

2005-12-21 @ 06:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0