Lönekrångel

Krångel krångel. Skulle inte ha fått nån lön denna månad
eller så skulle jag ha det men rejält försenad. I morse hade
jag nämnligen inte fått något nytt anställningsvtal än och lönen
betalas ut i morgon, så de bör ju ha kontraktet där ett par veckor
innan om de ska hinna med att betala ut. Blev förbannad och var
nära på att ringa till facket och berätta allt. Men sen när jag hde lugnat
ner mig och kommit till dagis så hade de mitt kontrakt där. Bara 4
veckor för sent....grattis chefen, bra gjort!

Sen ringde hon från lönekontoret och berättade att hon skulle ta
hand om det så att jag får lön nu, men d´å hade hon ringt till Sofia på
kommunen och fått ett anställningsintyg från henne. Nu är jag glad
jag kommer att få lönen om några dagar. Tack!

Annars har jag varit hemma i dag hela dagen och läst lite i boken jag
fick i dag, vi har redovisning på måndag så det finns att göra.
Sen är det fest på lördag och i morgon hoppas jag kunna åka till
stan och klippa mig och handla lite nödvändigheter. Ser fram emot detta!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0