Magsjukan igen...

Kände på mig det redan igår när jag hämtade Felix på dagis.
Han sa att han hade ont i örat när vi kom hem, det har han
sagt förut och då skulle han få magsjukan. Samma sak i går.
Vi lade honom i sängen och han sov ungefär 3 timmar, men
vaknade 2 ggr och det gör han aldrig annars. Han fick komma
till våran säng och där började han kräkas. Sen höll han på hela
natten stackaren. Så till slut fick jag honom att kräkas i hinken.
Han var så tapper, men ack så ledsen. Han sa att det gjorde
så ont i magen och det vet man ju hur det krampar.

Sen sa han "Det är otäckt att kräkas & jag vill inte kräkas. Till slut
fick vi sova lite och det första han sa i morse när han vaknade var:
"Jag är toknils", vi brukar säga det till honom när han busar. Det var
så gulligt alltså. Samma sak i går när vi var hemma så var han så
go då sa han "Jag tröstar dig om du är ledsen mamma, för du är
ledsen för att gamla farfar är död".
Sen kramade han mig oavbrutet.
Man älskar honom så otroligt mycket och det är så jobbigt att se
när han lider, men nu är han piggare. Hoppas bara att jag och Kim
slipper undan. Kimpa åkte till jobbet men kom hem då han känt sig
illamående, alla hade bett honom att åka hem, aldrig nån som vill ha
magsjukan i närheten och jag förstår varför.

Har fortfarande ruskigt ont i halsen, tror att det 4:e dagen nu, men inget
annat händer. Har en blåsa i munnen med så det är väl något munvirus
eller så, undra hur man har fått det då:)

Nu ska jag försöka att få i mig lite frulle och tvätta lite nerspydda handukar.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Bea

Usch, då! Vad hemskt! Magsjukan nu, när sommaren börjar närma sig. Hoppas att det inte blir en lång magsjuka för Felix. Hemska sjukdom! Ta hand om er! kram bea

2006-06-02 @ 14:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0