Syndabockstänkande

Ja det är verkligen något som jag är trött på. Vad fan håller vi på med?
Tänker på det här med Sverige i VM, så länge det går bra för oss då
hyllar alla spelarna och dom är så bra och så vidare, men sen om det
går dåligt för dom då är dom inte ens värda vatten. Vad är det?
Nu i går när vi åkte ut så skriver alla tidningar om hur dåliga vi var och
svenska folket snackar skit om dom med. Zlatan är det fel på han är
för lat, visst han kanske inte är inne i sin bästa period kanske men va
fan. Och sen Lagerbäck och frågan om han ska avgå efter det här, vad
är det för bullshit? På expressens hemsida så anser 70% att han ska
göra det, hallå 70%. Det stör mig med, vad har han gjort för fel, han kan
inte spela åt grabbarna.
Just detta syndabockstänkande stör mig så mycket alltså. Direkt det inte
går bra så ska man hitta någon stackars människa att skylla det på.
Jag tyckte att våra svenska killar gjorde bra ifrån sig där nere, visst så kanske
det inte gick så bra som det brukar, det verkade svårt att få in bollen i mål
och Tyskland fullkomligt körde över oss. Men jag tänker inte klaga ändå.
De gjorde säkert så gott dom kunde, och vi som inte spelar borde inte uttala
oss, vi vet inte hur svårt det kan vara. men jag tror på killarna vi dom tog sig
till åttondelsfinal i VM, det är inte illa!

Själv så längtar jag tills EM kvalet drar igång, har insett att Sverige spelar
hemmamatch redan den 6 september *längtar*. Svenska herrlandslaget I
love you! Så tänker jag iaf, tänker inte gnälla om detta det är som det är och
dom är bra!

Annars har jag varit hemma hela helgen och tagit det lugnt och tittat på Prison break
fan vilken bra serie och jäklar vad snygg han är killen med huvdrollen! Give me
some of that.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0