Drar en lättnadens suck

Vill bara säga att jag är överlycklig. Allt har ordnat sig med skolan eller ja inte riktigt men iaf. Jag ringde till en lärare i kursen som jag inte fått betyg i och han sa att det handlade om en uppgift som en annan lärare inte verkade nöjd med så jag ringde till han som sa att han aldrig fått den uppgiften av förgående lärare. Så den hade kommit bort. Inte undra på att jag inte fått nåt betyg i kursen. Men det var inte mitt fel iaf utan läraren som slarvat. Har ju kvar uppgiften på datorn så jag ska bara skicka den till honom igen så ska det inte vara några problem sen.

Den andra läraren har jag inte fått tag på trots att jag både mailat och ringt henne som bara den. Sen ringde jag till csn och fick prata med en jättetrevlig kille och medan jag babblade på och förklarade vilken knepig situation som har uppstått så stannade han mig och berättade att allt var lugnt. Då hade dom tagit ett nytt beslut som sa att mina resultat var helt okej och att jag skulle få pengar. Jag trodde inte mina öron och frågade om det verkligen var sant och det var det och han kunde till och med lämna en studieförsäkran direkt åt mig. Så nu kollade jag och allt stämde och jag kommer att få pengarna redan på onsdag. Är så otroligt lättad alltså. Jag hade tänkt mig värsta scenariot där jag förberedde mig på att fortsätta studera utan studiemedel och det här har verkligen plågat mig. Men inte nu längre, nu ska jag börja leva och njuta igen.

I skolan går det oxå bra, jag har nog hamnat i en riktigt bra studiegrupp tror jag det verkar som. En hel del att läsa förstås, ska läsa 300 sidor i helgen och så har vi redovisning nästa måndag. Men det kommer nog att fungera bra det tror jag. Jag är riktigt motiverad och pluggar som aldrig förr. Inriktningen är riktigt intressant. Just nu handlar det en hel del om histroik och vad som hände i Sverige när man tvångssteriliserade folk och lobotomerade. Det är helt sjukt ju. Och att man lämnade kvar sina barn på bb om det var nåt fel på dom. Ruggigt men riktigt intessant.

I helgen blir det lugnt, kommer att plugga en del och umgås med familjen. Kanske tar en tur till Oxhälja också men jag vill verkligen dit på söndag e.m för på lördag är det nästan omöjligt att gå där uppe överhuvudtaget. Sen i kväll ska vi på kinan med två kompisar jag och Kim det blir trevligt.

Ska nog planera in Liseberg och andra gbgbesök nu när jag vet att jag får pengar. Wiiie I like!

Kram och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Tjosan, fastnade på det du skrev om att lämna barnen på sjukhus om nått var fel på dom,,undrar om det var vad som hände min bror när han vid 4 månaders ålder vart så dålig och dog efter lång vistelse på sjukhus helt ensam,, var det verkligen så då,,,? Så krasst var det väl, inget jag skulle kunna göra med min son men världen har väl ändrats mkt sen dess.
Även när man jobbar på olika psykavdelningar som vuxen så har man fått gå igenom de gamla gångarna i källaren där men ser uppradade duschkabiner och spänningsbälten,,usch va bra att vi ändå lever i nutid!

Ska börja plugga till våren och känner mest ångesten komma över mej att det ska vara som när man gick på gymnasiumet,,hoppas bara jag har fel och det är skitkul så man kommer tillbaka och "spöar"skiten ur vissa chefer som,,,inte passar på sin plats:-)
härlig blogg!

2006-09-03 @ 18:42:09
Postat av: Maria

Till Vickan

Oj då ja jag vet inte jag. Jag hoppas inte att det var det som hände med din bror, men det försigick och man rekomenderade föräldrar att lämna kvar sina barn om det var fel på dom. Många dog på barnhem som unga eftersom ingen varken pratade eller tog i dom. Sista dokumenterade fallet då föräldrar lämnade ett barn på sjukhus i Sverige inträffade 1975. Det är ju inte alls länge sen liksom helt sjukt anser jag.

Visst har du rätt i att det är tur att vi lever i nutid absolut.

Det är skoj att plugga och du kommer säkert att känna dig mer motiverad nu skulle jag tro. Så kör hårt och spöa skiten i de gamla cheferna det gör du rätt i och tack för komplimangen

2006-09-06 @ 22:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0