Tillbaka till vardagen

Söndag idag och en helt vanlig söndag. Nu jäklar är det vardag igen, jag har längtat efter detta ett längre tag men nu skrämmer det mig lite om jag ska vara ärlig. Skolan börjar imorgon och det är ju egentligen väldigt bra, men vissa frågetecken finns. För det första så är det här en lång kurs jag ska läsa nu den slutar först i mitten av januari eller så, sen är det matte förresten i ett halvår för er som inte visste det. Hur som helst så ska jag ju ha barn i slutet av november, kan ju bli december oxå för den delen men jag kan inte bara sluta mitt i kursen för då får jag inga poäng registrerade och får sen inget csn när jag börjar plugga igen. Men samtidigt vill jag inte sitta hemma tre månader till och bara vänta på bebisen, sen blir ju det svårt rent ekonomiskt oxå. Ska iaf iväg och prata med studievägledaren till veckan samt att jag ska prata med kursledare och lärare och så med för att se om vi kanske kan fixa en lösning till mig. För kan jag bara gå i skolan hela graviditeten ut så är det inte så många veckor som saknas sen, det kanske kan lösas på nåt sätt. Kim får vara hemma till en början och så där, jaja hur som helst så hoppas jag det löser sig. Får hoppas kursen är bra, för jag är riktigt dålig på matte alltså.

En helt vanlig söndag som sagt, har bestått i viss ångest, och en massa praktiskt fixande inför skolan samt att jag har vikit och tvättat en massa tvätt söndag som sagt. Annars har det inte hänt mycket alls, Kimpa är sjuk har en jäkla massa feber och ligger mest ner stackarn. Felix har lekt med en kompis hela dagen och jag har gått runt och fixat lite. Igår var vi ute, först åkte jag och familjen och tittade på gocartsracet och gick på tivolit med Alex och familj, sen åt vi lite och handlade sen släppte Kim av mig hemma hos Malin där det var fest. Sen kom lail till stan och vi drog ner till öltältet. Det var en massa folk där nere som vanligt och det spelades bra livemusik, sen träffade vi på Tina och hennes granne och fick tag i ett bord där vi satt ett tag. Trevligt absolut men ett stort minus var att många rökte där. Det är ju ett tält så det är liksom både inne och ute på samma gång, jag kände att röken var jobbig sen kom jag hem och hela jag stank rök, kläderna var bara att hänga ut så dom fick luftas, men annars var det trevligt.

Nu ska jag skriva färdig en uppsats sen gå och se på film med min sjuka lilla darling.

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag tror nog att allt fixar sig! Studievägledarna verkar jättebra! ^^

2007-08-28 @ 17:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0