Solen?

En sak jag undrar är när kommer solen? Ärligt talat när såg man solen senast? Idag såg det ut att vara sol på gång men den stannade väldigt kort stund innan det blev molnigt igen. Har fått berättat för mig att i Kristinehamn har de minsann haft sol några dagar i rad men inte här ute hos oss inte här syns ingen sol till inte det minsta. Molnigt och dimmigt och grått, så jäkla trist alltså. Nej 5 minusgrader, en massa snö och lite sol det vore finfint det!
Idag har vi gått ett steg närmare julen här hemma vi har varit och köpt oss en julgran faktiskt. Det blev en ädelgran i vanlig ordning, de må lukta kattpiss men de är vackra och hållbara, tåliga och starka. Vi köpte en lite mindre i år, brukar annars köpa riktigt bjässar som kimpa får kapa men nu tog vi en nätt liten tät en. Ska försöka att klä den redan imorgon eller ja försöka iaf får väl se när det blir, men vill ha den iordning ett par dagar innna jul detta år iaf. Har dock inte köpt julklappar än men vi får se hur det blir med det där tror vi sparar på krutet i år. Ska iaf iväg och köpa ett matbord till oss själva det är en julklapp från mamma till oss annars blir det rätt lugnt på den fronten skulle jag tro. Har köpt några till Felix redan så, får väl se hur det blir med Alice hon ska ju få något hon med så klart.

Annars är det lugnt här hemma börjar dagarna med att titta på julkalendern och äta frukost och avslutar dom med att lägga ett varsitt barn inför kvällen. Igår höll jag på att bli tokig. Alice hon skrek och skrek, skulle bara ligga hos mig och äta det var det enda som funkade och som hon gick med på. Vi somnade brevid varandra tillslut runt 2 på  natten. Just nu sover hon iaf men vet inte om hon sover för natten eller inte så jag ska väl passa på att gå in och lägga mig jag oxå så jag får mig nån sömn för man vet aldrig hur mycket fröken behagar sova i natt. Hittils har det funkat bra hon har somnat och sovit till runt 4 då hon vill ha lite mat för att sen somna om och sova ända till klockan 9 eller så dagen efter, väldigt praktiskt. Men nu är smekmånaden över första veckan så sov hon så gott som hela tiden det gör hon inte längre utan är vaken massvis och gnäller. Igår gav jag nästan upp jag tänkte att nu skiter jag i detta med ammande jag gör som andra jag känner och köper hem ersättning och skiter i detta. jag vill ju givetvis amma henne eftersom det är det allra bästa för henne ett tag framöver men de gånger det inte funkar så är det riktigt frustrerande och då vore det skönt att bara ta fram en flaska och se till att hon blev mätt en gång för alla. Men jag ska kämpa på för det funkar ju och idag var en bättre dag än igår. Igår skrek hon ända från 2 på eftermiddagen till 2 på natten, då blir man lite trött och svag som mamma. Det är en jäkla tur att jag har Kim säger jag bara han är som vanligt en klippa opch tar hand om oss och peppar och hjälper till. Hon är fortfarande bedårande vacker flickan och det mesta funkar suveränt! Felix är fortfarande världens bästa storebror och klappar och kramar och älskar sin lillasyster!

Imorgon blir det dagis för lillen och kanske matbordshandlande för våran del, får väl se hur dagen utvecklar sig. Brukar ta oss ett par timmar innan vi är redo för nåt så hehe.

Ska lägga in en bild på lilla madam med, kommer snart det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0