Nedläggning?

Är riktigt trött nu, har varit på föreläsning hela dagen. En norsk gubbe som pratade i flera timmar, han var rolig och hade många bra saker att säga men man blir trött av att bara lyssna speciellt eftersom det var på norska, fick liksom anstränga sig för att höra vad han sa. Sen när jag var på väg hem så ringde Alex, då hade kommunen kommit med sitt förslag ang. framtiden för Kristinehamns skolor. Så det var ett möte för all berörd personal klockan 16.00 så dit begav jag mig. Så  här är det iaf ,skolan där vi bor ska läggas ner, samt 2 andra skolor i kommunen, sen ska det dagis som Felix går på flytta till gamla skolan om allt går igenom så kommer detta att ske hösten 2008. Beslutet tas av politikerna sen men jag har svårt att tänka mig att dom inte gör verklighet av det här och det kan jag förstå det finns ju knappt några barn kvar här.

Men jag kan inte låta bli att tycka att det är ledsamt, inga barn, ingen skola, underbara pennlådehuset till försäljning. Felix kommer att få åka nästan 2 mil enkel resa (16 km landsväg) varje dag för att komma till skolan. Visserligen får han fler skolkamrater men som liten sexåring känns det ändå hårt att börja skolan sin med att pendla. Jag och Kim sa att vi ska ta ställning till det här nu och se hur vi ska göra med allt. Min spontana tanke var att nu flyttar vi ifrån den här skiten. Ingen skola ingenting knappt några barn alls i samhället nej bara massa pensionärer, vad är det för framtid? Känns på något sätt inte rättvist för Felix. Allt talar emot att vi ska bo här faktiskt. Ingen skola, få vänner till Felix, jag har 6 mil enkel resa till skolan. Snart kommer jag inte att få jobba kvar på jobbet som är runt hörnet heller så då känns det ja onödigt att bo här. Lättare att bo i stan där vännerna finns och så där. Men samtidigt så trivs vi ju i vårat hus. Önskar jag kunde ta huset och flytta med det och trädgården till stan. Inte är det lätt inte, känns tugnt faktiskt.

Annars går det mesta okej utom några grejer men för det har jag endast mig själv att skylla.
Nu ska jag spela lite med Nettis på Msn. Återkommer kanske imorgon.

Kram och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Finns massvis med jobb för förskollärare i Göteborg.. *L*..
-men det ÄR en trist utveckling du beskriver..

2007-03-09 @ 23:37:50
Postat av: Tobias

Åhh sååå jobbigt da^^!!! stakars maria röös har det varit en jobbig dag idag oj oj oj oj så jobbigt

2007-05-01 @ 23:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0