Lösningar på väg

Saker och ting har en förmåga att lösa sig av sig självt eller med lite hjälp av mig sånt gillar vi, mer sånt tack! Jag har pratat med csn om att jag ska ta ett studieuppehåll och trots det gav dom mig en utbetalning jag inte ska ha, fint för mig för pengar behöver man ju alltid. Sen pratade jag med en sävlig kvinna från försäkringskassan (ja jag lovar vilken människa alltså jag fick dra orden ur henne och det var tyst så många ggr så tyst så jag undrade om jag skulle lägga på). Men hur som helst hon trodde att jag skulle kunna få en mammapenning baserad på den lön jag hade när jag jobbade innan jag fick Felix. Eftersom jag efter det varit mammaledig och sen direkt börjat plugga så skulle den inkomsten ha frusit inne. Det blir inga miljarder men mer än jag skulle ha fått annars så de får jag väl vara nöjd med antar jag. Sen kommer jag även att läsa en kurs sen i maj som jag missade i våras, då får Kim vara hemma och så får jag gå i skolan, superbra faktiskt. Det löser sig, ser ljust på det här med framtiden nu.

Idag har vi varit hemma hos mamma och hjälpt henne att ta ner kakel sen har Felix haft fest på dagis och varit utklädd till en riddarkung som han själv säger. När jag hämtade honom var han alldeles svettig för han hade dansat till Crazy frog ett antal timmar, men nöjd som bara den med dagen var han. Imorgon ska jag umgås med Alex och låna böcker inför tentan samt shoppa en del. I helgen blir det mer shopping bla tapeter sen middag hos svärfar samt en del pluggande. Blir nog bra det här. Nu ska jag hoppa i säng. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0