Pluggdags

Måndag nu och dags att sätta igång med pluggandet. Får ju se det som ett sista ryck innan det är väldigt lugnt igen ett par veckor åtminstonde tills bebisen behagar komma ut. Hur som helst så har jag en tenta på torsdag och inför den ska det läsas ett par böcker, det är en didaktisk tenta om hur man lär ut matte med olika material och vad som förväntas av en lärare samt en del annat. Kommer nog att bli en bra och intressant tenta tror jag. Kommer att hålla på hela dagen från 8.30 på morgonen till 16.00 på eftermiddagen. Har ju varit ledig sen i torsdags för att plugga till den. Men har knappt öppnat en bok förrens nu. Har bara vilat och haft det gott. I fredags åkte jag till stan med Alex och barnen och handlade diverse saker och Felix ställde till vissa scener i affären, han måste ha varit trött och hungrig för han grinade så personlen i affären fick bära runt på honom. I lördags åkte vi hem till svärfar och åt och umgicks hela dagen sen hem och såg på film och igår åkte vi och köpte tapeter till hallen, blev gråaktiga snygga faktiskt. Felix fick välja av 2 sorter och valde samma som mig och Kim gillade dom oxå så dom fick det bli. Så nästa helg blir det tapetsering för hela slanten. Sen handlade vi en del annat som gardiner och julgrejer. Sen hem till Tina för att fika, för där har vi inte varit på länge. Felix hade väldigt roligt och hade dansuppvisning för oss alla. Men det var ett uppskattat besök för så sent som i morse ville han flytta hem till Tina, jag sa då att han kanske kunde få sova över där nån gång eventuellt och det ville han men helst med mamma och pappa med sig för annars blir han så orolig hehe.

Kan knappt fatta att detta är det sista jag gör i skolan innan jag ska vara ledig ett bra tag. Har sett hur min mammapenning kommer att bli och kommer nog att vara ledig tills början av november nästa år ja alltså ett år nu. Kommer dock att läsa en kurs i maj som jag missat förut den håller på i 5 veckor och det är ju skönt att komma hemifrån lite annars blir jag nog ledig ett år. Det känns iaf som att det lugnar ner sig och allt ordnar upp sig jag var ju orolig för vad jag skulle få för mammapenning och var rädd att jag skulle få lägsta ersättning men det slapp jag som tur var.

Förutom tentan så händer det inte så himla mycket faktiskt, det är rätt lugnt här. Idag kommer kameran som vi har beställt så nu kommer jag att ta en massa bilder och några på magen. Brukar inte hålla på med sånt där men det kan ju vara kul att ta några bilder iaf för att komma ihåg hur man verkligen ser ut. Den är rätt så stor magen faktiskt. Enligt bf så är det exakt en månad tills bebisen ska komma ut nu men vi får väl se. Så sen när skolan är över så ska jag hålla på och inreda till liten samt gå upp på vinden och hämta ner bebiskläder från Felix och tvätta upp, ska bli så roligt!

Nu ska jag äta frukost och börja läsa lite smått.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul :) Är du nervös då? Inför förlossningen och så? Jag menar du har ju gjort det en gång förut så det borde ju bara säga plopps! Det skulle vara som på film. Tjejen ligger där lite lätt rosig om kinden och krystar fram ett litet gny och så är bebisen ute!

2007-10-29 @ 19:43:09
URL: http://bruno.webblogg.se
Postat av: maria

Haha ja så borde det verkligen vara då hade man ingen anledning att oroa sig. Har dock börjat oroa mig lite, men det är mest kejsarsnitt som skrämmer mig allt annat tror jag att jag klarar av så länge jag får så mkt bedövning jag vill ha vill säga:)

2007-10-30 @ 14:27:26
URL: http://mariia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0