Hemmadag

Idag gjorde jag nåt dumt. Jag gick upp och duschade som vanligt när klockan ringde 5.30, jag sminkade mig och bredde smörgåsar och packade väskan, men istället för att åka till bussen som tar mig till skolan så skjutsade Kim hem mig igen. Jag var så jävla trött och hade ont i magen. Som tur är så är alla moment i skolan idag frivilliga. Hade föreläsning och matteräkning. Men imorgon är det redovisning och jag börjar sent men kommer åka in redan till sju så då kan jag sitta och räkna matte då istället hade jag tänkt. Så då är jag värd att få vara hemma idag, har bara missat en gång förut och det var när jag hade magsjukan sist så jag kan vara hemma med gott samvete. Man orkar inte hur mycket som helst så är det bara, sen får jag inte glömma bort att jag är gravid i åttonde månaden och då blir man extra trött.

Idag ska jag fixa lite här hemma och sova en del, sen ikväll blir det Prison break samt gå till gamla jobbet och städa undan lite. Fick inte vara kvar där, efter att ha jobbat där i fem år blir jag av med jobbet till förmån för en outbildad karl med laspoäng, ibland suger livet rejält. Kommer sakna ungarna som fan, men det får gå. Tur att jag ska vara mammaledig sen blir lättare att komma över detta då.

Igår fick jag lite money alltså så nu kan vi nog dra iväg och köpa oss en barnvagn. Har sett ut en på internet så vi ska åka till affären och se om den är lika fin i verkligheten som på bild, annars får de väl bli en annan. I helgen blir det lugnt, ska på en marknad här i närheten och inhandla lite strumpor och och nougat annars väldigt lugnt. Kim ska jobba i hallen han, sen blir det väl matteräkning som vanligt. Nästa helg har jag och älsklingen lite jubileum. Då har vi varit tillsammans i 10 år! Hade planerat in en resa till Sthlm, tänkte ta med familjen och åka dit, väl där hade jag tänkt museum med Felix samt junibacken eller nåt sånt. Vet att Felix skulle älska det totalt. Men eftersom vi har så mycket renovering att göra här hemma så måste vi nästan vara hemma. Men jag ger inte upp den resan vi bara ska åka nånstans tillsammans så är det bara.

Dags för en liten tupplur innan frukosten avnjuts.

Kommentarer
Postat av: Johanna

OJ! 10 år???? Grattis säger jag till er då! =)

2007-09-27 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0