Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag hade vi ambitioner, idag hade vi tänkt en massa men allt blev fel direkt. Kim skulle komma tidigare till jobbet och jag skulle upp i tid för att hinna duscha och ge båda barnen frukost innan Felix skulle till dagis vid halv nio. Klockan åtta vaknar jag av att Kim får ett sms då sover båda jag och Kim gott. Han hade glömt vrida klockan rätt. Så det var bara att hoppa upp och gå oduschad till dagis och ringa och be mamma komma hit och ge Alice frukost medans jag knallade bortöver med Felix. Kim kom självklart försent till jobbet, så kan det gå.

Nu ska Felix snart hämtas. Har precis gett Alice lunch och det gick inte alls kan jag lova. Allt hon fick in i munnen spottade hon ut på mig och på sig själv. Får hoppas det var nåt tillfälligt som hon fått för sig. Annars äter hon snällt upp all mat vi ger henne. Jag får henne inte heller att dricka välling. Den första flaskan hon drack fullkomligt slukade hon men nu vill hon inte alls. Hon tar några klunkar sen ger hon upp. Välling klarar hon sig utan, det spelar ingen roll. Men saken är den att hon dricker nästa ingenting alls. Kanske tar nån klunk vatten då och då, men knappt det. Hon får ju i sig vätska genom maten men ändå. Det värsta är att jag åt inget alls när jag var liten. Mamma fick alltid laga dubbla rätter, får hoppas Alice inte blir likadan.

Nu ska jag duscha och äta lunch sen blir det till att hämta Felix igen, annars är det lugnt. Fullkomlig stiltje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0