Dålig affär

Tror jag lägger ner det här med att sälja barnkläder, jag är ingen affärsmänniska. Det kom en kvinna idag en girig sådan och eftersom hon sett en annons som jag lagt in där vissa saker var väldigt billiga så räknade hon givetvis med att allt var billigt. Hon insåg att många av kläderna var för små för hennes son så jag hämtade nästa storlek eftersom vi säljer den med. Och hon började plocka och tillslut hade hon en stor hög och sa name a price! Hon tillade även i samma mening att hon bara hade 400 kronor med sig. Då hade hon plockat till sig en vårjacka, två fleeceset varav ett adidas, ett regnställ med fleece samt säkert 20 tröjor och lika många byxor och allt detta ville hon ha för 400! Jag fick ångest men tog tillbaka ett fleeceregnset samt adidasen. Mitt fel jag vet, jag är så jävla klantig. Jag måste sätta pris och veta mer vad jag ska ta för allt och ha mer koll. Men hon roffade alltså riktigt girig och snål men jag antar att folk blir så därför dom söker begagnat i första hand. Jag skulle aldrig åka runt så där för barnkläder. Funderar starkt på att ta bort alla annonser och spara kläderna eller ge bort dom till mina vänner såsmåningom. Detta gav mig bara ångest. Önskar jag hade kunnat stå på mig mer! Usch! Hon var hemsk hon som var här. Greedy, greedy, greedy!

Igår satte Kim upp Alice gunga och hon gungade och var nöjd, dock står den för nära komposten eftersom Kim slippte gräset och där inne finns tydligen ett stor getingbo så vi fick avlägsna oss från platsen och gå in igen. Men det var kul så länge det varade. Felix har förresten börjat blöda näsblod precis som sin pappa, inatt väckte han mig vid två med växtvärk och näsan rann som bara den, sen ramlade han och fick en bula igår så när han vaknade imorse såg det ut som vi hade misshandlat stackaren.........

Nu ska jag lägga en grinig Felix och sen ska jag ha härlig egentid tills ögonen trillar ihop!

Kommentarer
Postat av: jeanette

du ibland träffar man på så manniskor, men ge inte upp, detta kommer inte vara dom sista kläderna du kommer att sälja, lär dig av detta och gör som du sa, sätt pris med prutmån, alltid prutmån.... lycka till med resten av kläderna... kram //

2008-08-13 @ 21:55:12
Postat av: Tina

Hehe bra råd av ovanstående talare, jeanette har varit med i försäljningsbranchen ett tag ;) Hoppas att allt är bra med er. Här är det fint, lyan är full av två vuxna, två tonåringar och en hund. Voff voff =)

2008-08-13 @ 23:55:13
Postat av: mitha

sätter du ut annonser på blocket?



testa tradera annars=)



brukar gå bättre ibland



kramar

2008-08-17 @ 20:09:07
URL: http://www.himmelohelvete.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0