Alice pratar

Jag har sovmorgon idag! Det är inte ofta det händer. Skönt att slippa ställa klockan. Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig kom Felix upp och skulle kissa. Han har hostat några dagar och nu var han sjuk. Hög feber och ledsen var han. Gav honom den sista alvedonen som vi hade hemma och sen fick han lägga sig igen. Jag ville verkligen att han skulle sova i våran säng, Kim tyckte inte det eftersom det blir så trångt. Men å vad jag ville ha min lilla känsla brevid mig i sängen. Han kom tidigt imorse istället och så låg vi och kramades då, varm som en liten kamin var han. Och så är det lucia imorgon och vi ska vara på dagis 6.50 hela familjen. Felix har sett fram emot det här och han sjunger sångerna hela dagarna. Får se hur han mår imorgon, kanske om han mår bättre så kanske han kan få lita alvedon och sen gå iväg och sjunga och gå hem. Men det troliga är ju att vi blir hemma. Vi har köpt nya band till videokameran inför imorgon. Vi ska börja använda den igen. Helt sjukt egentligen, vi har inte änvänt den på ja jag et inte hur länge, kanske två år. Alice har vi aldrig filmat. Men nu ska det bli ändring på det.

På tal om Alice. Hon har börjat prata hon kan säga tre ord nu. Mamma, pappa och titta! Titta används frekvent, så jäkla roligt och gulligt låter det med. Lilla damen, mammas stora tjej. Felix är nerbäddad i soffan och ser på film, Kimpa sover och Alice har just vaknat så jag ska ta upp henne nu. Sitter inloggad på ticnet ihop om att få biljetter till Coldplay. Jag hoppas men tar inte ut nåt i förskott. Men annars köper jag från nån annan, jag ska dit!

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0