Sjukdom och lego

De senaste två dagarna har varit si så där. Igår grät Alice i stort sett hela dagen. Fanns inte mycket vi kunde göra för att trösta henne, att bära omkring på henne var väl det som fungerade bäst. Jag ringde sjikvårdsupplysningen som gav Alice en tid hos läkare vid 18.30. Ringde till mamma som kom hit och passade Felix medan vi drog iväg. På väg in till stan så upptäcker vi att trafiken står helt still i våran körfil och att bilarna i andra filen kör försiktigt förbi oss. Kim säger att det ligger nåt stort på vägen brevid relexstolpen i andra filen, en älg minsann! Snart kan vi åka förbi och där ligger en död stackars älg med kotor och ben åt alla håll. Jag såg honom på jättenära avstånd när vi kröp förbi. Och dom som hade kört på älgen stod utanför bilen och pratade i mobil. Min gissning var att det hade hänt väldigt nyligen. Vindrutan och fronten var rätt tilltyglade men personerna såg ut att ha klarat sig bra. Det springer massa älg just där olyckan skedde. Brukar se älgar som står på åkern och äter där nästan jämt när vi åker förbi. Det var så hemskt att se den stackars älgen. Och stackars människor med så klart. Obehagligt med älgar eftersom de är så stora och tunga. Kan bli riktigt allvarligt ju. Älgen såg dock ut att vara modell mindre, ingen tolvtaggare direkt. Vi kom fram till doktorn några minuter försent men vad gjorde det? De gick precis och fikade när vi kom dit. En sköterska kom och berättade att dom hade haft fullt upp och behövde en paus och att dom skulle äta smörgåstårta. När Alice började gråta trött som hon var blev vi invisade i ett rum och dit skulle doktorn snart komma. Han kom dit en halvtimme senare. 19.30 fick vi hjälp. Jag förstår att dom måste ta pauser och fika, men vi var dom enda där de kunde kanske ha tittat till oss fort och sen ätit. Jaja skitsamma. Hon hade en envis förkyldning trodde han och vi med. Blev bara oroliga när hon skrek så. Sen åkte vi hem och lade Alice och satte oss och såg på en film sent på kvällen. Alice vaknade och hade bajjat ner hela sig så vi fick ta upp henne vid tolv och tvätta av hela henne. Sen fick hon välling eftersom hon inte ätit något på hela dagen och det åt hon av ända tills hon började kräkas. Kräktes upp hela flaskan på sig själv och i sängen så det var bara att ta upp henne igen. Satte henne på golvet och svepte om henne med en filt för hon hade så hög feber så hon skakade lillan. Sen somnade hon om och sov resten av natten.

Idag har det gått lite bättre, hon har dock varken sovit eller ätit på i stort sett hela dagen. Det en da vi har fått i henne är lite yoghurt och vatten då såklart. Nu på kvällen grät hon i två timmar i sträck. Nu sover hon äntligen sen en timma tillbaks. Hoppas för hennes skull att hon får sova i natt det behöver hon verkligen.

Jisses vilket tråkigt inlägg det blev men det händer verkligen inget annat här hemma. Jo legobygge är det för fulla muggar. Kim har ju tagit hem hur mycket lego som helst men det är typ det som händer. Vi är inte alls klara inför julen heller kan jag säga. Men hör och häpna jag har faktiskt fixat en hel del julklappar, har till alla utom tre tror jag. Och det ska väl gå att komma på nåt till. Så den delen känns okej. Däremot så har vi ingen gran. Har kollat på några men Kim tyckte inte att dom dög. Han propsar på att få köpa en i plast. Då kan han slänga in den i bilen säger han, sen tar den ju inte mycket plats. Vi har ju ett akvarium där granen brukar stå. Men jag dör hellre än släpper in en plastgran i mitt hus. Nu tog jag i, men jag vill verkligen inte ha nån plastgran, hellre ingen gran alls. Ja det påståendet kan jag nog stå för. Nej en ädelgran ska det vara. Men vi har ju några dagar på oss och vi är aldrig ute i god tid så det ordnar sig nog det med.

Nu ska jag vika in sista tvätten som ligger i sängen, sen blir det höffa för hela slanten!

 Felix skulle dusha och Alice kröp in till honom så hon fick duscha hon också



Det här är hälften av legot



Färdigsorterat och klart. Kimpa har jobbat hårt :)

Kommentarer
Postat av: Sara

wow va lego=) håller med om gran.. inte plast här heller=)

Läbbigt med älgen.

Vad har dom på vägen att göra. Jag ser faktiskt väldigt sällan älg måste jag säga.

Hoppas att ni får en bra helg. Snart äre jul. Kram kram

2008-12-20 @ 21:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0