Ge Antonsson en chans!

Håller på och läser en bok just nu, Mia sanningen om Gömda. Boken är skriven av Monica Antonsson. När jag först fick reda på att någon ifrågasatte Mia Erikssons verision av vad som hände alla de åren hon blev jagad så blev jag förbannad. Vad visste hon tänkte jag. Googlade på hennes namn och fick upp bloggen som jag genast började läsa. Det tog inte mig alls lång tid innan jag insåg att här låg det en hund begravd. Och nu har jag i princip läst klart boken som jag beställde en timme efter att jag hittat bloggen. Vissa saker tar jag tag i direkt, speciellt om det är något som intressrerar mig. Hur som helst nu när jag har läst boken så inser jag att mycket av det som står i Gömda och Asyl inte alls överensstämmer med verkligheten. Det har varit både intressant och ledsamt att läsa den här boken. Jag vill på något vis att historien ska vara sann, inte för att jag vill att Mia ska ha furit illa men hon är ju på något vis en riktig hjältinna och någon man kan se upp till. Verkligheten är en helt annan och det är ledsamt. Jag blir så besviken på henne när jag läser den här boken. Hon är ingen hjältinna som räddar flyktingar och jobbar på bank. Hur som helst så tycker jag att alla som är intresserade bör läsa den här boken om inte annat surfa in och läsa lite om den på hennes blogg som ni hittar här
Tror att det finns två läger. Dels de som fortfarande tror på Marklund och Mia och de som är lika besvikna som jag är. Det man måste förstå är att det är många som har lidit tack vare de här två böckerna och dom personerna får äntligen komma till tals i boken. I boken finns det bilder och dokument som styrker det Antonsson skriver om. Boken är riktigt intressant!

Jag personligen tycker inte att ni som inte ens läst något av det som Monica Antonsson lägger fram i sin bok eller sin blogg kan uttala er om det här. Läs först och tyck sen! Hennes bok är inte vinklad som ni verkar vilja tro. Och saken är den att Mia fortfarande lyfter ca 100 000 om året från försäkringskassan i Sverige trots att hon är mångmiljonär som numera bor i Arizona. Hur sjukt är inte det?

Kommentarer
Postat av: jeanette

du skulle bli en utredare,kram

2008-12-22 @ 14:45:45
Postat av: Sara

Jag har läst alla böcker och tyckt precis som du. Ska kolla på den här bloggen du tipsade om o försöka få tag i boken!!Hoppas ni får en riktigt go jul!!!

2008-12-23 @ 15:05:03
Postat av: Alina

Ha en bra dag! :)

2008-12-23 @ 15:09:12
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej sötis! Vill önska dig en god jul! Hoppas allt är bra med dig och familjen. Skrev till dig tidigare och frågade hur ni mådde men du kanske inte har varit inne och kollat. kram Nathalie!

2008-12-23 @ 20:12:54
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja vi har det underbart men är ganska vilt här i stugan med fem barn ;) Tråkigt att det inte är nån snö! Det är ju mer vanligt med gröngräs än snö vid jul nuförtiden :/



Kram!

2008-12-23 @ 20:44:38
URL: http://nathalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0